کنتاکتور

جدیدترین کنتاکتور های برق سال 2024

  • جدیدترین کنتاکتور های برق سال 2022 را با انتشار این پست می خواهیم به شما عزیزان معرفی نماییم. باید بگوییم که امروزه، کنتاکتور ها یکی از پر مصرف ترین تجهیزات الکتریکی به حساب می آیند که در قطع و وصل نمودن مدار های الکتریکی نقش دارند. این نوع از کلیدهای کنترلی برای دستگاه هایی با ظرفیت تحمل جریان بالا مورد استفاده قرار می گیرند. کنتاکتور با کارایی که دارد موجب قطع و یا ایجاد جریان بین بار و همچنین منبع تغذیه می گردد. این نوع از ابزارهای الکتریکی قادر اند که طیف گسترده ای از جریان را تحت پوشش قرار دهند. جدیدترین کنتاکتور های برق سال 2022 در ابعاد  و سایزهای مختلفی در بازار موجود اند که افراد با توجه به نیاز خود می توانند مناسب ترین آن ها را خریداری نمایند. اگر در پی کسب اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید و یا می خواهید کنتاکتوری متناسب با نیاز کاری خود خریداری کنید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با سایت کالای برق عزالدین باشید.

    جدیدترین کنتاکتور های برق سال 2022
    جدیدترین کنتاکتور های برق سال 2022

    آشنایی با جدیدترین کنتاکتور برق

    در بخش برق صنعتی و سیستم های قدرت، ابزار و تجهیزات زیادی با کاربردهای گوناگونی وجود دارد که یکی از مهمترین و پر مصرف ترین این تجهیزات کنتاکتور می باشد. در ساده ترین تعریف، کنتاکتور در واقع یک کلید زن (دستگاه سوییچینگ) است که به منظور روشن و خاموش نمودن مدار الکتریکی به کار گرفته می شود. این وسیله با تحریک نمودن بویین (سیم پیچ)، مدار های قدرت از راه دور را از طریق جریان ولتاژ AC یاDC  قطع و یا وصل می کند. کنتاکتورها از تجهیزات اصلی تابلو های برق نیز به حساب می آیند. کنتاکتور بین بار و منبع تغذیه موجب اتصال و یا قطع می شود. از نظر ظاهری شبیه به رله است. برای تقویت جریان خروجی رله در کنترل سیستم تغذیه کننده، می توان از کنتاکتور استفاده کرد.

    مشاهده بیشتر . . .
    تفاوت رله و کنتاکتور

    جدیدترین کنتاکتور های موجود در بازار

    از جدیدترین کنتاکتور های موجود در بازار می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

    • سوییچ تیغه چاقویی

    این نوع از کنتاکتور ها در شرایط مختلفی کاربرد های متنوعی دارند. اما به طور معمول در صورت نبود جریان، قادراند که موتوری را خاموش و با شروع مجدد جریان، موتوری را روشن نمایند. این مدل از سوییچ با کمک پدال، عملیات قطع و یا وصل بودن را نجام می دهد. زمانی که میزان جریان کاهش پیدا می کند یک اتصال مغناطیسی درونی راه اندازی می گردد تا با تحریک سوییچ، فاز آن را را تغییر دهد. کاربرد سوییج تیغه چاقویی در موتور های برقی است و فقط هم به صورت دستی کار می کنند. استهلاک بالا در مدت زمان کوتاه از مهمترین عیب این نوع از کنتاکتورها به حساب می آید.

    • کنتاکتورهای دو تکه

    نوع دیگری از انواع مدل های موجود در بازار کنتاکتور دو تکه یا دستی است. این نوع از کنتاکتور ها امکان کار در یک فضای کوچک اما با جریان بیشتر را فراهم می آورد. این مدل همان طور که از نام آن بر می آید از دو مجموعه کنتاکت تشکیل شده و اتصال را تقسیم می کند. عملکرد این کنتاکتور به صورت دستی است.

    • کنتاکتورهای مغناطیسی

    کنتاکتور های مغناطیسی از پیشرفته ترین و جدیدترین کنتاکتور های برق سال2022 به حساب می آیند. عملکرد این وسیله به صورت اتومات است و در مقایسه با کنتاکتور های دستی و حتی تیغه چاقویی کاملا بی خطر هستند و بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از کنتاکتور به دلیل داشتن عملکردی الکترومکانیکی، به جریان الکتریسیته کمتری نیاز دارند.

    مشاهده بیشتر . . .
    کنتاکتور ایباس

    کاربرد انوع کنتاکتور های موجود در بازار

    این تجهیز الکترونیکی در سیستم هایی که برق آن ها به طور متناوب قطع و وصل می گردد استفاده می شود. همان طور که پیش تر نیز بیان نمودیم کاربرد جدیدترین کنتاکتور های سال 2022 قطع و وصل نمودن مدار های الکتریکی است. به دلیل کاربردی بودن کنتاکتور در مراکز صنعتی، در بسیاری از بخش ها بدون وجود این وسیله، راه اندازی شبکه ها و اتومات نمودن تجهیزات امکان پذیر نیست. از مهمترین کاربرد انواع کنتاکتورها می توان اشاره ای به موارد زیر نمود:

    کاربرد انوع کنتاکتور های موجود در بازار
    کاربرد انوع کنتاکتور های موجود در بازار

    استفاده از کنتاکتور برای جابه جایی سریع بار

    بالا بردن ایمنی عملکرد بار

    استفاده از کنتاکتور های تک پل به منظور کار با بار ۱۲ ولت DC در انواع خودرو

    استفاده از کنتاکتور های دو پل به منظور کار با ولتاژ 240 ولت AC

    قابلیت استفاده برای مصارف روشنایی در بخش تجاری و مسکونی

    راه اندازی موتور های صنعتی

    محافظت از موتور های صنعتی در برابر صدمات خارجی

    قابلیت استفاده در رله های جیوه ای

    مزایای استفاده از جدیدترین کنتاکتور

    جدیدترین کنتاکتور های طراحی شده در مقایسه با کلید های دستی دارای یکسری مزایا می باشند که در ادامه به برخی از مهمترین آن ها اشاره خواهیم نمود:

    امکان کنترل از راه دور

    امکان کنترل در چندین محل

    کم بودن استهلاک کلید

    امکان طراحی مدار فرمان اتوماتیک در مراحل مختلف کار

    بالا بودن سرعت قطع و وصل

    برخورداری از حفاظت مناسب تر و کامل تر

    اجزاء تشکیل دهنده جدیدترین کنتاکتور های سال 2022

    ساختمان جدیدترین کنتاکتور های سال 2022 از دو هسته ثابت و متحرک ساخته شده است. به طور کلی کنتاکتور دارای سه بخش اصلی بویین (سیم پیچ)، قاب عایق (محفظه) و تیغه (کنتاکت) می باشد.

    • بویین

    بویین از اصلی ترین قسمت کنتاکتور به حساب می آید که در واقع یک هسته مغناطیسی سیم پیچی شده است. این بخش با ایجاد نیروی مغناطیسی لازم موجب باز و بسته شدن کنتاکت ها می شود.

    • قاب عایق

    کنتاکت ها با استفاده از موادی مانند باکالیت، عایق بندی می شوند. این قاب عایق، از افراد در برابر برق گرفتگی محافظت می کند.

    • کنتاکت

    کنتاکت یا تیغه از دیگر بخش های مهم در کنتاکتور است که به دو دسته قدرت و فرمان تقسیم می شود. کنتاکت ها وظیفه انتقال جریان را بر عهده دارند.

    مشاهده بیشتر . . .
    کنتاکتور خازنی اشنایدر
    خرید اینترنتی جدیدترین کنتاکتور
    خرید اینترنتی جدیدترین کنتاکتور

    قیمت جدیدترین کنتاکتور

    قیمت انواع کنتاکتور در بازار تحت تاثیر عواملی مختلفی به خصوص نوع کاربرد از نظر صنعتی و خانگی و همچنین نوع برند است. کنتاکتور هایی که در بخش صنعت مورد استفاده قرار می گیرند در مقایسه با نوع خانگی با قیمت بالاتری خرید و فروش می شوند. همچنین برند و شرکت های سازنده بر روی میزان قیمت تاثیر مستقیم می گذارد. هیوندای، ال اس، اشنایدر و زیمنس از جمله برند های معتبری هستند که جدیدترین کنتاکتور ها را در سال 2022 به بازار عرضه نموده اند.

    خرید اینترنتی جدیدترین کنتاکتور

    وقتی که از یک وسیله برقی استفاده می کنید، بهتر است هر زمانی که خواستید با استفاده از یک کلید آن را قطع و وصل نمایید؛ که کنتاکتور گزینه ای ایده آل در این زمینه می باشد. کنتاکتور کلید های مغناطیسی و کنترل شونده ای در مدار قدرت هستند که علاوه بر مصارف خانگی در بخش صنعت نیز کاربرد فراوانی دارند. برای خرید جدید ترین کنتاکتور سال 2022 می توانید به سایت کالای برق عزالدین مراجعه نمایید. این فروشگاه در بستر اینترنت جدیدترین کنتاکتور از برند های مطرح دنیا را با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان خود در سرتاسر کشور می رساند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *