کنتاکتور کنتاکتور HIMC

آشنایی و خرید کنتاکتور هیوندای himc

  • در بخش الکتریکی ابزارآلات و تجهیزات بی شماری وجود دارد که هر کدام برای کاربری های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این تجهیزات کاربردی، کنتاکتور هیوندای himc است که از اجزای مهم مدارهای فرمان الکتریکی به حساب می آید. این که کنتاکتور چیست و چه ویژگی و کاربردی دارد، موضوعی است که در ادامه این مطلب قصد داریم به طور مفصل به آن بپردازیم. لطفا تا انتها با کالای برق عزالدین همراه شوید.

    آشنایی و خرید کنتاکتور هیوندای himc
    آشنایی و خرید کنتاکتور هیوندای himc

    کنتاکتور هیوندای himc چیست؟

    کنتاکتور هیوندای himc از سری کنتاکتورهای پرمصرف در کاربری های صنعتی می باشد که توسط شرکت صاحب نام هیوندای طراحی و روانه بازار شده است. این کنتاکتور از دسته کلیدهای الکترومغناطیسی به حساب می آید که بخشی مهمی از یک مدار فرمان الکتریکی را تشکیل می دهند. به بیانی ساده تر نوعی دستگاه کلید زنی (سوئیچینگ) است که به منظور خاموش و روشن نمودن در یک مدار الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشترین کارایی این وسیله برای دستگاه هایی است که می توانند جریان بالایی را تحمل نمایند. کنتاکتور از طریق یک سیم پیچ مغناطیسی وظیفه خود را انجام می دهد، بدین صورت وقتی که سیم پیچ مغناطیسی یا همان بوئین تحریک می شود، کنتاکتور وصل و به واسطه آن مدار سه و یا تک فاز نیز برقرار می شود. و زمانی هم که ولتاژ بوئین قطع می گردد، موجب قطع کنتاکتور می شود.

    کنتاکتور هیوندای himc چیست؟
    کنتاکتور هیوندای himc چیست؟

    اجزای تشکیل دهنده کنتاکتور هیوندای himc

    کنتاکتور هیوندای himc از تعدادی کنتاکت که از طریق فرایند الکترومغناطیسی به هم وصل شده اند، تشکیل گردیده است. کنتاکتور با کمک این کنتاکت ها فرایند قطع، وصل و یا تغییر اتصال در مدار را انجام می دهد. به طور کلی این وسیله از 3 بخش محفظه کنتاکتور، کنتاکت و کویل ساخته شده است.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید کنتاکتور IS

    -کنتاکت

    کنتاکت که به آن تیغه هم گفته می شود از اصلی ترین و مهمترین جزء کنتاکتور هیوندای به حساب می آید. این بخش خود در برگیرنده  قطعات دیگری همچون کنتاکت قدرت، کنتاکت کمکی و همچنین فنرهای کنتاکت نیز می باشد. کنتاکت وظیفه انتقال جریان در کنتاکتور را بر عهده دارد.

    -کویل

    از دیگر بخش های مهم کنتاکتور هیوندای می توان اشاره ای به کویل نمود که نیرو محرکه لازم را برای بستن کنتاکت ها فراهم می آورد.

    -محفظه کنتاکتور

    همان طور که از نام آن بر می آید جنبه محافظتی دارد و کارایی آن حفاظت از کنتاکت ها و همچنین کویل می باشد. جنس محفظه می تواند از متریال مختلفی همچون باکالایت، پلی کاپرولاکتام، پلیمرهای گرما سخت و یا ترموست باشد.

    ویژگی کنتاکتور هیوندای himc

    کنتاکتور هیوندای himc توسط شرکت صاحب نام هیوندای کره جنوبی بر اساس استانداردهای روز طراحی شده است. از مهمترین ویژگی این کنتاکتور می توان به طراحی بهینه، قابلیت نصب آسان و همچنین ساختاری بسیار ایمن اشاره نمود. برخی از این کنتاکتورها، این توانایی را دارند تا به طور مستقیم به بیمتال متصل شوند. به همین دلیل از مصارف بالایی در بخش صنعتی برخوردار هستند. همچنین این توانایی را دارند تا در کاربری های سنگین عملکرد و کارایی خوبی از خود نشان دهند. به دلیل سبک وزن بودن جا به جایی آسانی دارند و در ابعاد فشرده ای نیز موجود می باشند.

    مزایای استفاده از کنتاکتور هیوندا

    از مهمترین مزیت کنتاکتور هیوندای himc می توان به پوشش دهی رنج وسیعی از جریان اشاره نمود. از این رو از کنتاکتورهای برند هیوندای می توان برای جریان های کم تا جریان های بالا استفاده نمود. در واقع این مزیت موجب شده تا متناسب با نوع کاربری و نیاز به کار بروند. سرعت قطع و وصل در این نوع کنتاکتورها بسیار زیاد می باشد. به دلیل پایین بودن استهلاک از طول عمر بالایی برخوردار هستند. از دیگر مزایای این نوع از کنتاکتورها می توان به ایمنی بالای آن ها در مقایسه با کلیدها اشاره کرد. کنتاکتور خطر ناگهانی افزایش یا کاهش جریان دستگاه را به طور موثری کم می کند.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید آنلاین انواع کنتاکتور های برق

    کاربرد استفاده از انواع کنتاکتور هیوندای

    از مهترین کاربرد استفاده از کنتاکتور هیوندای می توان به راه اندازی موتور یا استارتر اشاره نمود. از این رو برای اتصال کوتاه و یا حفاظت های اضافه بار موتورهای صنعتی کارایی دارد. همچنین کنتاکتور برای اتوماسیون چراغ ها به منظور روشنایی صنعتی، مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی کنتاکتور برای موارد زیر کاربرد دارد:

    کاربرد استفاده از انواع کنتاکتور هیوندای
    کاربرد استفاده از انواع کنتاکتور هیوندای 

    -کنتاکتور جیوه ای

    این کنتاکتور در واقع نوعی رله است که در محفظه عایق از فلز جیوه برای عنصر کلیدزنی مورد استفاده قرار می گیرد.

    -کنتاکتور خلا

    بیشترین کاربرد کنتاکتور خلا در سیستم هایی با جریان برق AC است. این نوع از کنتاکتورها توانایی لازم برای از بین بردن قوس الکتریکی را دارند. همچنین در جاهایی که نیا به کلیدزنی سریع باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

    -کنترل نورافکنی

    از کنتاکتور هیوندای himc برای کنترل نورپردازی در تاسیسات صنعتی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. برای تامین روشنایی ساختمان های اداری و تجاری بهترین گزینه می باشد.

    -استارتر مغناطیسی

    در موتورهای الکتریکی به منظور تامین توان از کنتاکتور در استارتر استفاده می گردد.

    خرید مستقیم انواع کنتاکتورهای هیوندای
    خرید مستقیم انواع کنتاکتورهای هیوندای
    کلام پایانی

    چنانچه قصد خرید این وسیله را دارید می توانید سری به کالای برق عزالدین بزنید. این فروشگاه آنلاین ضمن فروش با کیفیت ترین تجهیزات الکتریکی همچون کنتاکتور، افراد را در انتخاب وسیله ای کاربردی نیز یاری می کند. همچنین جهت استعلام قیمت می توانید از طریق شماره تماس هایی که در این سایت درج شده با کارشناسان فروش این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    manager

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *