کنتاکتور

وظیفه و نحوه عملکرد کنتاکتور در تابلو برق

  • قبل از این که بخواهیم با وظیفه کنتاکتور در تابلوهای برق اشنا شویم بهتر است که بدانیم کنتاکتور چیست و چه کاربردهایی دارد. کنتاکتورهای برق دارای عملکرد ساده ای بوده و می توانند با عملکردی ساده یک مدار الکتریکی را خاموش یا روشن نمایند. هدف از تولید و طراحی کنتاکتور برق این بوده است که سرعت کنتاکت و خاموش و روشن شدن مدار را بتوان سرعت بخشید و کلیه کارهای لازم را با سرعتی بیشتر به انجام رساند. که این عملکرد در صنایع برقی مختلف بسیار پر کاربرد و حائز اهمیت می باشد. این کنتاکتور برق به صورت اتوماتیک عمل می کند و کار با ان بسیار ایمن بوده است. طراحان صنعتی این کنتاکتور برق را با ایمنی بسیار بالایی طراحی کرده اند. با استفاده از این کلید اتوماتیک که به صورت کاملا خودکار عمل می کند می توان با اعمال ولتاژهای مختلف در تیغه ها تغییراتی را ایجاد کرد. یکی از کاربردهای بسیار مهم کنتاکتور برق در تابلوهای برق می باشد. از دو هسته تشکیل شده است که یکی از این هسته های نام برده شده به صورت ثابت بوده و هسته دیگر به صورت متحرک عمل خواهد کرد. بوبین در میان هسته های ثابت قرار گرفته است و با عملکرد خود سبب روشن یا خاموش شدن تابلو برق خواهد شد. بعد از اتصال برق به بوبین نیروی کششی فنر با استفاده از خاصیت مغناطیسی موجود خنثی خواهد شد. نحوه کارکرد تابلوهای برق بسیار تخصصی بوده است و عمده عملکرد ان ها با استفاده از کنتاکتورهای برق انجام می شود. کنتاکتورهای برق از اندازه های مختلفی طراحی شده است که بر حسب نیاز و کاربرد  ان می توانید اندازه مناسب ان را خریداری نموده و مورد استفاده قرار دهید. برای خرید انواع کنتاکتور برق با کیفیت بسیار خوب و عالی می توانید به کالای برق عزالدین مراجعه نموده و انواع محصولات ارائه شده در سایت کالای برق عزالدین را مشاهده نمایید.

    مشاهده بیشتر . . .
    آشنایی و خرید کنتاکتور هیوندای himc
    وظایف مختلف کنتاکتور برق در تابلوهای برق به همراه استعلام قیمت خرید کنتاکتورهای برق
    وظایف مختلف کنتاکتور برق در تابلوهای برق به همراه استعلام قیمت خرید کنتاکتورهای برق

    وظیفه کنتاکتور در تابلو برق

    وظیفه کنتاتور در تابلو برق این است که لرزش و صدا را ایجاد کند حال نحوه ایجاد لرزش و صدا به این صورت است که در ابتدا در لحظاتی نیروی کششی نسبت به نیروی مقاوم فنر افزایش پیدا می کند و در لحظاتی بعد نیروی کششی نسبت به نیروی ثابت فنر کاهش پیدا می کند نتیجه این فرایندهای صورت گرفته این است که لرزش و صدا ایجاد خواهد شد. بوبین های موجود که عملکرد اصلی را در تابلوهای برق به انجام می رسانند دارای ولتاژهای مختلفی می باشند. که این ولتاز تغذیه ای از 24 تا 380 ولت متغیر بوده و بسته به عوامل مختلفی تغییر پیدا خواهد کرد. اکثرا در بسیاری از کشورها برای تغذیه بهتر بوبین ترجیح می دهند که از ولتاژ تغذیه 65 ولتی استفاده نمایند که تا حد زیادی قابل قبول و خوب بوده و عملکرد خوبی نیز خواهد داشت. مشخصات فنی در انواع کنتاکتورهای موجود با هم تفاوت دارد و شما به هنگام خرید تابلو برق باید به نوع کنتاکتور برق موجود در ان توجه ویژه ای داشته باشید. اگر به سایت کالای برق عزالدین مراجعه نمایید به صورت کامل شناسنامه محصولات به همراه ذکر کامل مشخصات ان ها برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد و شما می توانید در ابتدا تمامی مشخصات موجود را مطالعه کرده و سپس اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. باید به قدرت کنتاکتور برق هم توجه ویژه داشته باشید زیرا تمامی کنتاکتورهای موجود در بازار دارای قدریت ثابتی نیستند و از نظر قدرت با هم تفاوت دارند. تمامی کنتاکتورهای موجود نیز با قیمت های مختلفی به فروش می رسد که بسته به مشخصات و ویژگی های ان نیز قیمت ان دچار تغییراتی خواهد شد. برای خرید یک کنتاکتور بسیار با کیفیت و دارای گارانتی پیشنهاد می کنیم که کنتاکتور مورد نظر خود را با قیمتی مناسب از کالای برق عزالدین خریداری نموده و به صورت ایمن از ان استفاده نمایید.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید مستقیم انواع کنتاکتور اشنایدر
    مزایای مختلف کنتاکتورهای برقی در تابلوهای برق و دیگر موارد صنعتی به همراه مشخصات فنی کنتاکتورهای برق در سایت کالای برق عزالدین
    مزایای مختلف کنتاکتورهای برقی در تابلوهای برق و دیگر موارد صنعتی به همراه مشخصات فنی کنتاکتورهای برق در سایت کالای برق عزالدین

    مزایای استفاده از کنتاکتور برق

    با استفاده از کنتاکتور برق کنترل کردن و فرمان دادن در مدارهای الکتریکی به سادگی قابل انجام می باشد. حال زمانی که این کنترل با استفاده از کنتاکتور انجام می شود بسیار ایمن تر و اقتصادی تر بوده زیرا کنترل به صورت کامل از راه دوری انجام خواهد شد. می توان با استفاده از کنتاکتور برق مصرف کننده ها را در چندین محل مختلف قطع و وصل کرد. می توان به صورت اتوماتیک فیدرهای موتوری را با استفاده از کنتاکتور برق راه اندازی کرد که بسیار برای مهندسان و صاحبان صنایع مختلف قابل توجه و حائز اهمیت می باشد. از ان جایی که عمر مفید کنتاکتورها برای کاربردهای مختلف از جمله تابلوهای برقی بسیار بالا بوده است و این تجهیزات به راحتی خراب نمی شوند پس خرید ان ها و استفاده از ان ها بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. در زیر بار نیز کنتاکتورهای برق قابلیت قطع و وصل کردن مدار الکتریکی را دارند. هر چه از مزیت های کنتاکتور برق صحبت کنیم باز هم کم گفته ایم  با طراحی و پیدایش کنتاکتورهای برق تحولی بسیار عظیم در صنایع مرتبط به برق رخ داد. انواع مختلفی از کنتاکتورها با مشخصات فنی مختلف در بازار موجود است که می توانید با توجه به نیاز خود تصمیم بگیرید که کدام کنتاکتور را خریداری نمایید.

    اشنایی کامل با مظایف مختلف کنتاکتورهای برق و خرید انواع کنتاکتورهای برق با کیفیت و ایمن
    اشنایی کامل با وظیفه های مختلف کنتاکتور ها ذر تابلو برق و خرید انواع کنتاکتورهای برق با کیفیت و ایمن

    کلام پایانی

    در این مقاله راجع به وظیفه کنتاکتور در تابلو برق توضیحات بسیار مفصلی را خدمت شما معرفی کردیم تا با مطالعه این مقاله به صورت کامل و جامع به وظایف کنتاکتور برق در تابلوهای برق مشرف شوید و دیگر سوالی راجع به کاربردهای مختلف کنتاکتور برق در ذهنتان باقی نماند. همچنین بیان کردیم که انواع مختلیف از کنتاکتورها در بازار موجود است که بسته به مشخصات فنی مختلف هر یک از ان ها ممکن است که قیمت متفاوت تری را به خود اختصاص دهند. برای استعلام قیمت کنتاکتورهای برق و انواع مختلف کنتاکتورهای برق می توانید سری به سایت کالای برق عزالدین بزنید که ارائه دهنده انواع محصولات برقی با کیفیت می باشد. با جستجوی کنتاکتور در کالای برق عزالدین تمامی انواع کنتاکتورهای موجود همراه با مشخصات فنی مختلف انها برای شما به نمایش گذاشته می شود تا با اگاهی کاملی به خرید کنتاکتورهای برق بپردازید و از خرید خود  مطمئن باشید.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید پلاتین کنتاکتور

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *