کنتاکتور

خرید آنلاین انواع کنتاکتور های برق

  • انواع کنتاکتور ها وسیله ای برای خاموش و روشن کردن مدار های الکتریکی هستند. کنتاکتور امکانی را به کارخانه ها و مراکز صنعتی و اقتصادی می دهد تا بتوانند با ایمنی لازم و بدون وقفه از انرژی الکتریکی استفاده کنند.   کنتاکتور معمولا با موتور های الکتریکی استفاده می شود. می توان گفت کنتاکتور یک نوع رله است با این تفاوت که کنتاکتور در دستگاه هایی که جریان بالایی دارند کارایی دارد و رله در دستگاه هایی که جریان پایینی دارد استفاده می شود چون به طور کلی کنتاکتور قدرت بیشتری نسبت به رله دارد. شما می توانید کنتاکتور های متنوع را در سایز های متفاوت و با کیفیت عالی از فروشگاه های اینترنتی معتبر خریداری کنید. کنتاکتور در اندازه های متنوعی ساخته می شود از کنتاکتور های دستی با ولتاژ تغذیه  24V DC گرفته تا کنتاکتور های بزرگ که ولتاژ بالایی را پشتیبانی می کنند.  کنتاکتور  می تواند جریان های بالاتر از ۵۰۰۰ آمپر و توان های بالاتر از ۱۰۰ کیلو وات را پوشش دهد. کنتاکتور ها دارای چند کنتاکت هستند. به طور کلی کنتاکتور سه بخش اصلی دارد. این سه بخش عبارتند از :

    تیغه و بوبین و محفظه

    خرید انواع کنتاکتور برق
    خرید انواع کنتاکتور برق

    تیغه کنتاکتور چیست ؟  

    تیغه کنتاکتور به دو بخش تیغه قدرت و تیغه فرمان تقسیم می شود. تیغه قدرت هدایت جریان الکتریکی را به عهده دارد و تیغه فرمان در مدار فرمان قرار می گیرد. تیغه  فرمان می تواند باز یاNO  یا Normally open و کنتاکت بسته یا NC یاNormally close   باشد. وقتی بوبین تحریک شود تیغه ها تغییر حالت می دهند و از حالت باز به بسته و بالعکس تغییر شکل می دهند.

    مشاهده بیشتر . . .
    معرفی انواع کنتاکتور

    بویین کنتاکتور چیست ؟

    یکی دیگر از بخش های مهم کنتاکتور بوبین آن است.  بوبین یک هسته مغناطیسی است.  دور هسته با سیم مسی که رسانا هم هست پوشانده می شود و یک میدان مغناطیسی را تشکیل می دهد. این میدان مغناطیسی نیروی لازم برای اتصال کنتاکتور ها را ایجاد می کند.

    محفظه در انواع کنتاکتور

    بخش دیگر کنتاکتور محفظه است. کنتاکتور یک عایق است و برای بخش هایی از کنتاکتور به کار می رود که دارای برق و الکتریسیته می باشند. جنس این محفظه ها به گونه ای است که الکتریسیته از آن عبور نمی کند.

    رله حرارتی در انواع کنتاکتور

    قطعه دیگری که می تواند در کنتاکتور به کار رود رله حرارتی یا بی متال است البته رله حرارتی بخش اصلی کنتاکتور نیست. می شود این قطعه را به طور اختیاری روی بدنه کنتاکتور نصب کرد تا از بار هایی که روی کنتاکتور قرار می گیرد محافظت کند. این محافظت به گونه  ای است که اگر بار های کنتاکتور جریانی بیش از حد مجاز را تحمل کند یا اگر ولتاژ ورودی از سه فاز به دو فاز تغییر کند رله حرارتی از بار الکتریکی حفاظت می کند تا بار الکتریکی آسیب نبیند.

    رله حرارتی در انواع کنتاکتور
    رله حرارتی در انواع کنتاکتور

    شاید این سوال برایتان پیش بیاید که بار بسته شده روی کنتاکتور چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت بار ها همان تجهیزات الکتریکی هستند.

    کاربرد انواع کنتاکتور

    کنتاکتور در صنایع گوناگونی کاربرد دارد. برخی از این صنایع عبارتند  از : تجهیزات نور پردازی، الکترو موتور، تبخیر کننده های حرارتی، گرمکن الکتریکی، مدار های روشنایی، بانک های خازنی، جایگاه های سوخت، تلمبه خانه، صنایع تولید فرایند، آزمایش های نیمه رسانا و… .

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید مستقیم انواع کنتاکتور زیمنس

    خرید آنلاین انواع کنتاکتور

    شرکت های متنوعی تولید کننده کنتاکتور هستند که در بین این شرکت ها برند های خوب و معتبری هم موجود اند که کیفیت محصولات تولید شده آن ها عالی است. اگر می خواهید کنتاکتور خریداری کنید می توانید به فروشگاه اینترنتی ما یعنی کالای برق عزالدین سر بزنید و کنتاکتور مناسب خود را از بین مدل ها و سایز های گوناگون و برند های متنوع انتخاب کنید. راحتی خرید آنلاین در این است که لازم نیست به مغازه ها و فروشگاه های حضوری مراجعه کنید بلکه می توانید در خانه خود نوع مورد نظر کنتاکتور  را بر اساس نیازی که دارید انتخاب کنید و به صورت اینترنتی سفارش دهید و در نهایت محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید. می توان گفت خرید اینترنتی آسان ترین راه برای شماست تا به راحتی کنتاکتور را خریداری کنید. خرید آنلاین علاوه بر آسان کردن خرید مشتریان مزایای دیگری هم دارد. کمتر شدن آلودگی هوا به دلیل کمتر شدن تردد برای خرید از فروشگاه های حضوری، صرفه جویی در وقت و هزینه، انتخاب آسان از بین انواع محصولات، مقایسه کردن قیمت و… از مزیت های خرید آنلاین به حساب می آیند. ممکن است برخی از فروشگاه های اینترنتی ارسال رایگان و تضمین کیفیت کالا هم داشته باشند

    کنتاکتور های تک فاز و سه فاز
    کنتاکتور های تک فاز و سه فاز

    کنتاکتور های تک فاز و سه فاز

    معمولا کنتاکتور ها به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. کنتاکتور های تک فاز دارای یک تیغه قدرت هستند و به همین دلیل  کمتر از آن ها استفاده می شود کمتر کسی آن ها را خریداری می کند. بر عکس کنتاکتور های تک فاز، کنتاکتور های سه فاز بسیار رایج هستند و خیلی مورد استفاده قرار می گیرند. کنتاکتور مزایای فراوانی دارد. تعدادی از مزایای کنتاکتور عبارتند از :

    مشاهده بیشتر . . .
    نحوه نصب کنتاکتور و محافظ  

    مزایای انواع کنتاکتور

    • کنتاکتور نسبت به کلید ساده عمر طولانی تری دارد.
    • کنتاکتور حفاظت بیشتری ایجاد می کند، ایمن است و نسبت به کارایی که دارد هزینه مناسب و به صرفه ای دارد.
    • برخی دستگاه ها را که روشن می کنند دچار خطا می شوند. کنتاکتور از بروز این نوع خطا ها در دستگاه جلوگیری می کند.
    • کنتاکتور می توان از چند محل، از راه دور و به طور اتوماتیک فرمان صادر کند.
    • کنتاکتور نسبت به کلید های دستی دارای استهلاک بیشتری است.
    • کنتاکتور سرعت قطع و وصل بالاتری نسبت به کلید دستی دارد.
    • کنتاکتور از خطرات هنگام وصل ناگهانی جلوگیری می کند.
    • خرید انواع کنتاکتور به صورت آنلاین
      خرید انواع کنتاکتور به صورت آنلاین

     

    طول عمر مفید انواع کنتاکتور ها

    عمر کنتاکتور ها وقتی کاهش می یابد که دفعات باز و بسته شدن کنتاکت ها زیاد باشد. باز و بسته شدن کنتاکت ها یک قوس ایجاد می کند که به آن آرک الکتریکی می گویند. این فرایند گرما ایجاد می کند و در صورت استمرار باعث آسیب دیدن کنتاکتور می شود. علاوه بر آن آرک الکتریکی باعث ایجاد حفره و سوختگی و سیاه  شدن کنتاکت ها می شود. اگر آسیب دیدگی و فرسودگی کنتاکت بیش  از حد مجاز شود لازم است کنتاکت را عوض کنید و یک کنتاکت جدید بخرید. بدنه کنتاکتور از پلاستیک غیر قابل اشتعال یا پلاستیک نسوز ساخته می شود به همین دلیل آتش نمی گیرد و ایمن است. کنتاکتور به خاطر این که می تواند ولتاژ بالایی را پشتیبانی کند ممکن است خطر آفرین شود. برای جلوگیری از بروز حادثه، در کنتاکتور از کنتاکت فنری و سرکوب گر قوس مغناطیسی استفاده می کنند.

    طول عمر مفید انواع کنتاکتور ها
    طول عمر مفید انواع کنتاکتور ها

    اگر قصد خرید کنتاکتور را دارید وقت را تلف نکنید و همین الان از فروشگاه اینترنتی ما محصول خود را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. (حتما قبل از خرید دقت کنید می خواهید از کنتاکتور برای چه کاری استفاده کنید و به چه کنتاکتوری نیاز دارید؟ کنتاکتور تک فاز یا سه فاز؟ ). مجموعه ما به صورت رایگان به شما عزیزان مشاوره میدهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    دیدگاه (2)

    1. جدیدترین کنتاکتور های برق سال 2022 - کالای برق عزالدین
      1401-01-24

      […] مصارف خانگی در بخش صنعت نیز کاربرد فراوانی دارند. برای خرید جدید ترین کنتاکتور سال 2022 می توانید به سایت کالای برق عزالدین مراجعه نمایید. این […]

    2. خرید مستقیم انواع کنتاکتور اشنایدر - کالای برق عزالدین
      1401-09-19

      […] مشاهده بیشتر . . . خرید آنلاین انواع کنتاکتور های برق […]

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *