کلیدحرارتی

کلید حرارتی شیمانو تحت لیسانس گاسیا

  • شاید برای شما سوال باشد که کلید حرارتی شیمانو چیست و چه کاربردی دارد. کلید های حرارتی از لوازم حفاظتی هستند که از فیوز های مینیاتوری تشکیل شده اند. این کلید ها برای حفاظت از موتور استفاده می شوند و در اصطلاح تخصصی به آنها MBCC می گویند. این کلید ها توانایی قطع زیر بار را دارند و برای خاموش و روشن نمودن الکترو موتور های سه فاز مناسب هستند. یکی دیگر از کاربرد های کلید های حرارتی قابلیت تنظیم آمپر در بازه های مختلف است که در محافظت از موتور اصلی نقش بسزایی دارد.

    قسمت های مختلف تشکیل دهنده این کلیدها عبارتند از شستی های مخصوص خاموش و روشن کردن، کلید تست به جهت سالم بودن کلید، ترمینال اتصال به کابل اصلی، ترمینال هایی برای اتصال برق ورودی و همچنین پیچ تنظیم کننده جریان.

    کلید حرارتی شیمانو تحت لیسانس گاسیا
    کلید حرارتی شیمانو تحت لیسانس گاسیا

    نحوه عملکرد کلید های حرارتی شیمانو

    کلید های حرارتی دو نوع حفاظت از موتور، شامل حفاظت مغناطیسی و حفاظت حرارتی را انجام می دهند. حفاظت حرارتی یه منظور محافظت از موتور در برایر حرارت ایجاد شده از اضافه جریان و عملکرد مغناطیسی به جهت حفاظت در برابر جریان اتصال کوتاه می باشد. عملکرد حرارتی زمانی فعال می شود که جریانی فراتر از توان موتور به آن اعمال شود. برای مثال زمانی که شاهد قفل شدن روتور درون استاتور باشیم، الکتروموتور جریانی بیشتر از جریان نامی خود اط درون مدار می کشد که این کار باعث ایجاد حرارت و داغ شدن موتور می شود. در حفاظت مغناطیسی برخلاف حفاظت حرارتی، مدار بلافاصله قطع می شود. عملکرد مغناطیسی این کلید ها به هنگام بروز اتصال کوتاه فاز با فاز، فاز با زمین و فاز با نول فعال می شوند.

    مشاهده بیشتر . . .
    راهنمای کامل خرید کلید حرارتی (MPCB) 

    نحوه تست کلید های حرارتی

    کلید حرارتی نیز مانند کلید های اتوماتیک کمپکت دارای یک شستی به منظور تست است. شستی ها منظور تست کلید حرارتی قبل از قرار دادن آن در مدار و زیر بار بردن درج شده اند. طریقه تست کلید به این صورت است که ابتدا کلید در در حالت شروع قرار می دهید و سپس با فشردن شستی تست، کلید قطع خواهد شد. در این صورت می توانید اطمینان حاصل کنید که کلید حرارتی سالم است.

    مزایای استفاده از کلید حرارتی

    1. قدرت قطع بالا
    2. مقاومت در برابر بارهای لحظه ای
    3. دارای رنج گسترده
    4. قابلیت کنترل و فرمان پذیری
    5. تنظیمات دقیق در رابطه با هر یک از پارامتر های الکتریکی

    خصوصیت های کلید های حرارتی شیمانو

    کلید های حرارتی شیمانو یکی از پرفروش ترین کلید های موجود در بازار هستند و کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارند. این کلید ها قابلیت این را دارند که زیر بار قطع و وصل شوند. همچنین این محصول امکان تنظیم جریان در بازه ای مشخص را برای ما تامین می کند. پس از شناسایی خطا به شکل مستقیم مدار قدرت تغذیه موتور را قطع خواهد کرد و همین منظور به کنتاکتور برای فرمان گرفتن و قطع کردن مدار، نیاز ندارد.

    قیمت کلید های حرارتی

    قیمت این محصول پر کاربرد به المان های مختلفی همچون برند سازنده، نوع تنظیم جریان، قابلیت نصب اکسسوری، محدوده تنظیم جریان و غیره بستگی دارد. برای بررسی معیایب، مزایا و قیمت این محصول می توانید از مقالات مجموعه کالای برق عزالدین استفاده کرده و اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید.

    مشاهده بیشتر . . .
    راهنمای کامل خرید کلید حرارتی (MPCB) 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *