محافظ جان

محافظ جان گاسیا

  •  

    نیروی الکتریسیته از زمانی که توسط ادیسون کشف شد، توانست انقلابی بزرگ را برای جامعه بشری ایجاد کند. بدون وجود این نیرو در دنیای امروز عملاً هیچ کاری امکان پذیر نیست. شما برای این که بتوانید این وبسایت و این مقاله را بخوانید، وابسته به این انرژی منحصر به فرد هستید. یکی از ملزومات هر ساختمانی سیم کشی و اتصالات برق است، در کنار مزایای بسیار زیادی که این انرژی برای ما به همراه داشته است، دارای خطرات و معایب بی شماری نیز می باشد. چه افراد زیادی که در اثر اتصالی برق جان خود را از دست داده اند، محافظ جان گاسیا یک محصول درجه یک و فوق العاده است، که توانسته از خطرات و مشکلات ناشی از نیروی الکتریسیته در ساختمان جلوگیری کند. در این مطلب با ما همراه شوید و اطلاعات خود را در رابطه با محافظ جان گاسیا را ارتقا دهید.

    منظور از محافظ جان گاسیا چیست؟

    تا به امروز محافظ های متعددی را دیده اید. در نزدیکی درب ورودی ساختمان یک جعبه وجود دارد که درون آن کلید و یا محافظ هایی دیده می شود. این محافظ ها معمولی هستند و با استفاده از آن ها می توان  اتصال برق را کنترل نمود. این محافظ ها معمولاً وظیفه دارند تا فشار ولتاژ را به میزان استاندارد خود برسانند، زمانی که نوسان برق تا حد زیادی افزایش می یابد، به صورت اتومات کلید محافظ از حالت آن به حالت آف در می آید. محافظ جان گاسیا نیز از نظر شکل ظاهری به چنین محافظ هایی شباهت زیادی دارد. اما در حقیقت وظیفه اش تشخیص نوسانات و اختلاف جریان الکتریکی فاز و نول می باشد. به محض تشخیص کوچکترین اختلاف به صورت اتومات و بدون دخالت انسان محافظ اتصال برق را قطع می کند و از خطرات ناشی از این نوسانات و اختلاف جریان الکتریکی جلوگیری خواهد کرد. یکی از خطرات این اتفاق برق گرفتگی و کشته شدن انسان ها است. علت نامگذاری این محصول به محافظ جان به این خاطر است ،چرا که از جان انسان ها محافظت می کند.

    مشاهده بیشتر . . .
    آشنایی با کلید محافظ جان برای منزل
    محافظ جان گاسیا
    محافظ جان گاسیا

    چرا باید از محافظ جان گاسیا استفاده کنیم؟

    کمی اطراف خود را وارسی کنید، در خانه خود از چه دستگاه هایی استفاده می کنید؟  چه تعداد دستگاه برقی در آشپزخانه شما در حال  فعالیت است؟ ما برای انجام فعالیت های روزمره خود به دستگاه های برقی و نیروی الکتریسیته وابستگی شدید داریم. رفاه و راحتی در زندگی مدرن مدیون نیروی الکتریسیته است، اما گاهی اوقات اتفاقات عجیب می افتد، ممکن است، هنگامی که پس از استحمام در حال خشک کردن موهای خود را با سشوار هستی،د سشوار خیس شود و یا درون آب غوطه ور شود . این اتفاقات در آشپزخانه بیشتر رایج است، ممکن است دستگاه آبمیوه گیری در حالی که بهم متصل است، خیس شود و یا یک لیوان آب روی آن پاشیده شود. در چنین شرایطی خطر آتش  سوزی و برق  گرفتگی تا حد زیادی افزایش می یابد. برای جلوگیری از این اتفاق ما نیاز به محافظ جان گاسیا داریم، در واقع این محصول به عنوان محافظ جریان نشتی شناخته می شود.

    زمانی که چنین اتفاقاتی رخ می ده،د جریان الکتریکی فاز و نول یکسان نبوده و دارای اختلاف خواهد شد  محافظ جان گاسیا به صورت اتومات این اختلاف را تشخیص داده و سریع تمام اتصالات برق را قطع خواهد کرد. با این اقدام نه تنها از آتش سوزی و خطرات جانی مصون خواهید ماند، بلکه از سوختگی و خرابی دیگر دستگاه های برقی ناشی از اختلاف جریان الکتریکی نیز جلوگیری خواهد شد. از این رو توصیه شده به جای استفاده از محافظ های معمولی به سراغ محافظ جان جریان نشتی بروید.

    مشاهده بیشتر . . .
    کلید محافظ جان دورمن اسمیت

    انواع محافظ جان گاسیا

    محافظ جان گاسیا در مدل های متنوع تولید شده و به بازار مصرف شده است. این مدل ها هر کدام بر اساس نوع طراحی که دارند، قادر به تشخیص جریان الکتریکی نشتی هستند و با قطع برق می توانند از خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند. کلید محافظ جان در آسیا با نام اختصاری RCCB پرداخت می شود، سه نمونه محافظ جان زیرمجموعه آن قرار دارد که به شرح زیر است؛

    1. 1: کلید محافظ جان RCCB
    • کلید محافظ جان کلاس AC : این نوع حافظه خاص دارای طراحی منحصر به فردی است، که به خوبی قادر است جریان الکتریکی را مورد بررسی قرار دهد و هرگونه اختلاف در این جریان را شناسایی کند این کلید محافظ جریان هایی که به شکل موج متناوب هستند را تشخیص می دهد و قابل اجرا بر روی دوپل و چهارپل است. بستری که این کلید در آن قادر به فعالیت است، جریان ۱۶ تا ۱۲۵ آمپر و همچنین جریان نشتی در بازه ۱۰، ۳۰، ۱۰۰ و ۳۰۰ و ۵۰۰ میلی آمپر است.
    • کلید محافظ جان A : این محافظ نسبت به نمونه قبلی عملکرد بهتری دارد جریان های نشتی که به صورت امواج متناوب AC و همچنین مستقیم BC هستند، توسط محافظ جان A قابل تشخیص است. این کلید نیز قابل استفاده بر روی دوپل و چهارپل است.  بستر کاری این کلید ولتاژی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ آمپر است و همچنین جریان نشتی ۱۰، ۳۰، ۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ آمپر خواهد بود.
    • کلید محافظ جان B : جریان الکتریکی نشتی که به شکل امواج متناوبAC هستند با ماکسیمم ۱ مگاهرتز و مستقیم DC می باشند، به واسطه فعالیت کلید محافظ جان B به راحتی تشخیص داده می شود. این کلید مانند نمونه های قبلی نیز بر روی دوپل و چهارپل قرار می گیرد. بستر کاری این کلید جریان نامی ۱۶ تا ۱۲۵ آمپر شناسایی شده است، هم چنین جریان نشتی ۳۰ تا ۳۰۰ میلی آمپر است، علاوه بر آن ولتاژ کاری ۲۳۰ تا ۴۰۰ ولت خواهد بود.
    1. 2: کلید محافظ جان ترکیبی RCBO : محافظ های معمولی تنها می توانند، ولتاژهای نامتعارف و غیر معمول را شناسایی کنند اگر ولتاژ دارای اضافه بار باشد و یا کمتر از میزان استاندارد طراحی مدار شود، بلافاصله توسط این محافظ های معمولی شناسایی خواهد شد. محافظ جان وظیفه دارد تا اختلاف جریان ولتاژ ها را مورد بررسی قرار دهد، در واقع هر کدام از این دو کلید محافظ یک فعالیت به خصوص را انجام می دهد. در حال حاضر یک کلید محافظ جان ترکیبی وجود داشته که قادر است، هر دو این عملیات ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد. علاوه بر این که می تواند به عنوان محافظ جان اختلاف جریان الکتریکی را شناسایی کند قادر به تشخیص اضافه و یا کاهش بار نیز است و در صورت تشخیص مشکل به صورت اتومات برق ساختمان را قطع خواهد کرد.
    2. محافظ جان گاسیا
      محافظ جان گاسیا

    کلام نهایی

    محافظ جان گاسیا یک محصول حرفه ای و درجه یک بوده که توسط یکی از معتبرترین برند چینی یعنی گاسیا ساخته شده است. این محصول یک محافظ فوق العاده بود،ه یکی از که کمترین کاری که میکند محافظت از جان شماست این محصول منحصر به فرد را می توانید، از مجموعه کالای برق عزالدین خریداری کنید. مجموعه محافظ جان گاسیا با بهترین کیفیت ممکن در اختیار شما قرار خواهد گرفت و قیمت آن نسبت به دیگر عرضه کنندگان موجود در بازار کمتر است

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    manager

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *