محافظ جان

راهنمای خرید کلید محافظ جان تک پل

  • یکی از انواع کلیدهای حفاظتی موجود برای برق کلید محافظ جان تک پل می باشد. که از این کلید در یک سیستم برقی به منظور حفاظت از اشخاص و تجهیزات استفاده می شود. این کلیدها در انواع مختلفی در بازار عرضه شده اند و نقش کاملا حفاظتی دارند. این کلید را می توان یکی از ایمن ترین کلیدها و وسایل محافظتی برق دانست که از ایجاد شوکی که ناشی از تماس مستقیم باشد جلوگیری خواهد کرد همچنین تشخیص نشتی نیز با استفاده از کلیدهای حفاظتی تک پل میسر می باشد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کلیدهای حفتظتی تک پل بیشتر اشنا کنیم و نحوه ی عملکرد این کلیدها را نیز برایتان شرح دهیم. پس برای اشنایی از نقش حفاظتی و نحوه ی عملکرد این کلیدها تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

    نقش کلید محافظ جان تک پل در ایمنی ساختمان و اهمیت خرید و استفاده از کلیدهای حفاظتی برق

    آشنایی با کلید محافظ جان تک پل

    همانطور که ذکر کردیم کلید محافظ جان تک پل دارای نقش حفاظتی برای اشخاص و تجهیزات محسوب می شود. حال در این قسمت می خواهیم نحوه ی عملکرد کلید محافظ جان را که شامل دو نوع تک فاز و سه فاز می باشد را برایتان شرح دهیم. در صورتی که میان جریان رفت و برگشتی در مدار اختلافی وجود داشته باشد این کلید محافظتی جهت جلوگیری از اسیب مدار را در صورت این اختلاف جریان قطع خواهد کرد. یا به عبارتی دیگر نحوه ی عملکرد کلید محافظتی تک پل را می توان اندازه گیری کردن جریان رفت و برگشت مدار دانست. در حالت نرمال و عادی باید میزان جریان رفت با جریان برگشتی مدار برابر باشد. اما اگر اختلافی در این جریان ها وجود داشته باشد میتواند خود شامل چند علت مختلف باشد. گاهی اتصال سیم های فاز با مدار یا بدنه سبب می شود این اختلاف به وجود اید و نتیجه ان نشتی جریان نام می گیرد. اما در صورتی که کلید محافظ جان در دستگاه تعبیه شده باشد بلافاصله بعد از تشخیص اختلاف جریان ورودی و خروجی مدار را قطع خواهد کرد و این گونه نقش محافظتی خود را ایفا خواهد کرد. کلیدهای مینیاتوری قادر نیستند تا این اختلاف را شناسایی نمایند و عدم شناسایی این مورد می تواند منجر به اتش سوزی شود که بسیار خطرناک است. نام های دیگری نیز به کلید محافظ جان تک پل داده میشود که شامل کلید جریان تفاضلی، باقی مانده و دیفرانسیلی می باشد.

    مشاهده بیشتر . . .
    پرفروش ترین برند های محافظ جان در ایران

    قیمت کلیدهای محافظ جان تک پل با کیفیتی مطلوب از برندهای مختلف

    ضرورت استفاده از کلید محافظ جان تک پل

    امروزه با توجه به ایمنی که بخش بسیار ضروری در ساختمان ها محسوب می شود تعبیه کلید محافظ جان تک پل در تمامی مدارها الزامی و حتمی در نظر گرفته شده است تا بتواند از ایجاد هر گونه خطر و اسیب پیشگیری نماید. در ساختمان چهار منطقه اصلی و ضروری وجود دارد که الزاما باید در این مناطق کلیدهای محافظ جان را نصب نمود. یکی از این مکان ها تابلو برق ورودی می باشد که در صورت نشتی و اضافه بار که احتمال ایجاد اتش سوزی افزایش می یابد وجود این کلیدهای محافظتی جان می تواند سبب جلوگیری از این حادثه شود. سوئیچ ها و پریزهای ساختمان نیز از دیگر مکان هایی میباشد که نصب کلید محافظتی الزامی است. برای اینکه کاربر بدون احتمال خطر برق گرفتگی بتواند به پریزها دست بزند لازم است که این کلیدهای محافظتی جان در مدار تعبیه شده باشند. همچنین در سرویس بهداشتی حمام و کلیه ناحیه های دارای رطوبت حتما باید این کلید محافظتی را داشته باشند. زیرا در محیط های مرطوبی که پوست بدن خیس است احتمال عبور جریان و برق گرفتگی به میزان زیادی افزایش خواهد یافت.

    نحوه ی عملکرد کلیدهای حفاظتی تک پل

    عملکرد کلیدهای حفاظت جان تک پل

    عملکرد این کلید حفاظت جان تک پل به این صورت می باشد در صورت بروز اختلاف جریان در مدار ورودی و خروجی سبب قطعی مدار شده و از ایجاد خطرات بعدی جلوگیری خواهند کرد. در شرایط های مختلفی می توان از کلیدهای محافظت جان استفاده نمود. هر یک از این کلیدهای حفاظتی تک فاز و سه فاز دارای مشخصات منحصر به فردی هستند که برای خرید هر یک از انواع کلیدهای حفاظتی می توانید به سایت کالای برق عزالدین مراجعه کرده  و نسبت به خرید این محصولات محافظتی اقدام نمایید.

    مشاهده بیشتر . . .
    کلید محافظ جان دورمن اسمیت

    خرید کلید حفاظت جان تک پل

    کلام پایانی

    در این مطلب شما را با نقش کلیدهای محافظتی تک پل اشنا کردیم. این کلیدها در ایمنی ساختمان ها نقش بسیار مثبتی دارند و از ایجاد بسیاری از اسیب ها و خطرات احتمالی پیشگیری خواهند کرد. همچنین در این مطلب ذکر کردیم که حضور کلید محافظ جان تک پل در چه قسمت هایی از ساختمان ضروری می باشد که اگر از نصب این کلیدها در قسمت های مربوطه خودداری شود مسلما خطرات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. یکی از سایت های معتبری که انواع کلیدهای محافظت برق را به مشتریان ارائه می کند کالای برق عزالدین می باشد. این مجموعه محصولات مرغوب و با کیفیتی را به فروش می رساند از این رو جهت خریدی مطمئن می توانید به سایت کالای برق عزالدین مراجعه فرمایید و محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *