فیوز مینیاتوری

کلید مینیاتوری هیوندای

  • کلید مینیاتوری یا همان، MCB یکی از ابزار های مهم در تجهیزات خانگی بوده است که از آن به منظور محافظت در برابر اتصال کوتاه و اضافه بهره می برند. به بیان دیگر کلید مینیاتوری یک تجهیزات حفاظتی بوده است که در دسته تجهیزات و مدار های الکتریکی قرار می گیرد، البته تا زمانی که بتواند جریان اضافه را به طور کامل از آن وسیله خارج کند و بعد از آن مدار قطع شود به طوری که اجزای وسیله آسیبی نبینند. یکی از محبوب ترین ابزار ها و تجهیزات محافظتی کلید مینیاتوری هیوندای است. به نظر شما چه چیزی باعث شده تا این وسیله در لیست محبوب ترین ها قرار گیرد ؟ چه ویژگی هایی در این وسیله آن را از دیگر ابزار ها متمایز می کند ؟ با ما تا ادامه همراه باشید تا به بررسی جواب این سوالات و به طور کلی این محصول بپردازیم.

    کلید مینیاتوری هیوندای
    کلید مینیاتوری هیوندای

    کلید مینیاتوری هیوندای

    معرفی انواع کلید مینیاتوری هیوندای

    می توان گفت که این ابزار را با در نظر گرفتن سرعت عملکردی که دارد به دو دسته تقسیم می کنند، دسته اول کند کار و دسته دوم تند کار است.

    • کلید های مینیاتوری هیوندای از نوع کند کار

    در واقع این وسیله یک واکنش آرام در برابر عبور جریان داشته و خیلی طول می کشد تا برق را قطع کند، ولی واکنش آن در مقابل جریان و اتصالات کوتاه لحظه ای است. پس به طور کلی این حرکت آرام و منعطفی که دارد، ممکن است گاهی به نفع ما باشد و گاهی به ضرر ما.

    • کلید های مینیاتوری هیوندای تند کار

    در واقع می توانیم این مدل را در مقابل نوع کند کار قرار دهیم، به طوری که می توان گفت دقیقا عکس ویژگی های کند کار را دارد، در نتیجه زمان کمتری طول می کشد تا قطع شود. وجود این ویژگی در این وسیله باعث شده که بتوان آن را در مصارف روشنایی بهره ببرند.

    مشاهده بیشتر . . .
    انواع فیوز مینیاتوری تک فاز
    معرفی انواع کلید مینیاتوری هیوندای
    معرفی انواع کلید مینیاتوری هیوندای

    البته در نظر داشته باشید که این وسیله را می توان در دسته های دیگری هم قرار داد که به طور کلی شامل این موارد هستند، اهرم قطع و وصل، بدنه آن، بازو های متحرک، کنتاکت اصلی جریان خروجی، ترمینال های ورودی و خروجی، سیم پیچ ها، جرقه گیر ها، پیچ کالیبراسیون و غیره

    مدل های مختلفی از کلید مینیاتوری هیوندای

    به جزء آنکه کلید مینیاتوری را در دو دسته ( تند کار و کند کار ) قرار دادیم، می توان آن را در دسته ها و انواع های دیگری هم عرضه کرد. البته در نظر داشته باشید که هر کدام از این مدل ها دارای مشخصات و کاربرد های ویژه ای هستند. تیپ کلید، میزان جریان و سایر مشخصات و اطلاعات مربوط می شود به انواع مدل های کلید مینیاتوری هیوندای که بر روی آن ثبت می شود. حتی بر روی آن ها سرعت لازم برای قطع جریان هم ثبت شده که از کند ترین تا بیشترین شامل C, B, Z, D می شود. وجود این علامت ها بر روی کلید مینیاتور نشان دهنده کاربرد آن ها است. به طور کلی می توان گفت وجود علامت B نشان دهنده روشنایی و C  موتور آن، D ترانسفورماتوری، K قدرت و Z هم حساسیت آن بوده است.

    چه اطلاعاتی روی بدنه کلید مینیاتور است ؟
    چه اطلاعاتی روی بدنه کلید مینیاتور است ؟

     

    مشخصات بدنه و کاربرد های کلید مینیاتوری هیوندای

    • این وسیله از استاندارد IEC برخوردار است
    • دارای ظاهر و شکل منسجمی می باشد.
    • از امنیت کاری بالا برخورداری دارد که همچنین می توان آن را به راحتی نصب کرد.
    • این وسیله را جزو کلید هایی با فشار ضعیف قرار می دهند که این باعث شده تا این کلید بخش اصلی کنتاکتور ها قرار گیرد.
    • چون کلید های مینیاتوری تند کار خیلی سریع جریان را قطع می کنند، می توان این ابزار ها را در تابلو های روشنایی بهره برد. یعنی به طور کلی می توان حتی آن ها را در تابلو های توزیع با توان کم ولی جریان بالا استفاده کرد.
    • کلید مینیاتوری هیوندای همچنین به منظور حفاظت از مدار های کنترل و فرمان تولید برق هم مورد استفاده قرار می گیرد.
    • به طور کلی این کلید در انواع صنعتی و خانگی و همچنین در ۴ دسته دیگر قرار دارد.
    • جالب است بدانید در دسته بندی بالا که توسط خود این شرکت یعنی هیوندای انجام شده، کلید مینیاتوری، کلید مینیاتوری جان، کلید مینیاتوری خشک و کلید مینیاتوری قطع و وصل هم قرار دارد.
    • مدل های مختلفی از کلید مینیاتوری هیوندای
      مدل های مختلفی از کلید مینیاتوری هیوندای

    اطلاعاتی در ارتباط با کلید مینیاتوری هیوندای

    یکسری اطلاعات در مورد این محصول همیشه بر روی بدنه این وسیله نوشته و ثبت می شود به جزء مواردی که در بالا گفتیم این موارد شامل اطلاعات زیر می باشد :

    • وظیفه ای که این وسیله باید انجام دهد.
    • استاندارد ساخت که این کلید از استاندارد IEC برخوردار می باشد.
    • دمای مرجع برای تنظیم این وسیله که بهتر است درجه آن با تابلو ها یکی باشد.
    • نام برند یا شرکت سازنده آن که برای این وسیله هیوندای است.
    • نحوه نصب این وسیله به پل های کلید
    • نوع کلید مینیاتوری هیوندای بر حسب جریان حفاظتی آن
    • جریان نامی، ولتاژ نامی، فرکانس نامی، تعداد فاز های کلید
    راهنمای خرید کلید مینیاتور
    راهنمای خرید کلید مینیاتور

    راهنمای خرید کلید مینیاتوری هیوندای

    تا اینجای کار که در رابطه با این محصول صحبت کردیم، لازم است تا یک نکته را یادآور شویم، آن هم این است که برای خرید هر محصولی شما فقط به اطلاعاتی در رابطه با این محصول نیاز ندارید. بلکه مهم تر از آن این است که بدانید که چگونه باید یک محصول با کیفیت را خرید کنید. چیزی که ما آن را در بخش راهنمای خرید بررسی می کنیم.

    راهنمای خرید کلید مینیاتوری هیوندای
    راهنمای خرید کلید مینیاتوری هیوندای

    پس شما برای خرید این محصول باید به نکات زیر توجه داشته باشید :

    1. شدت تحمل جریان
    2. منحنی قطع
    3. اتصال کوتاه

    البته راه های دیگری هم برای راهنمایی خرید وجود دارد که آن هم استفاده از مشاوره خرید است که اگر از یک فروشنده که با ابزار های مثل کلید مینیاتور در ارتباط است، مشاوره بگیرید بهتر و مفید تر می تواند به شما کمک کند. به عنوان مثال فروشگاه کالا برق عزلدین که سال ها تجربه فروش انواع کلید مینیاتوری هیوندای را داشته، هم می تواند در ارائه مشاوره هایی به شما کمک کند و هم در خرید این محصول. چون همانطور که گفتیم جزو فروشگاه های معروف عرضه کنده تجهیزات الکترونیکی بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر چه در مورد این فروشگاه و چه در ارتباط با مشاوران این سایت وارد وب سایت فروشگاه کالا برق عزلدین شوید.

    خرید و قیمت کلید مینیاتور
    خرید و قیمت کلید مینیاتور

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *