جدول آمپز فیوز فیوز مینیاتوری

جدول آمپر فیوز مینیاتوری

  • از گذشته تا به امروز تجهیزات  الکتریکی مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند. این تجهیزات کارایی بسیار بالایی دارند. اما ممکن است بعد از نصب در برابر جریان اضافه بار جریان اتصال کوتاه دچار آسیب شوند.  در این موارد نیاز است که حتماً از محصولاتی برای بالا بردن مقاومت و حفاظت در آن ها استفاده کرد. کلید مینیاتوری جزو تجهیزات حفاظتی محسوب می شود. این محصول در انواع مختلف تولید و در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی جدول آمپر فیوز مینیاتوری با ما همراه باشید.

    فیوز مینیاتوری

    قبل از اینکه به جدول آمپر فیوز مینیاتوری بپردازیم ابتدا باید بدانید که فیوز مینیاتوری چیست؟ فیوز مینیاتوری را با نام کلید مینیاتوری نیز می شناسند. درون ساختمان های مختلف چه صنعتی و چه خانگی تجهیزات الکتریکی متنوعی وجود دارد.  کلید مینیاتوری به منظور حفاظت از این تجهیزات در برابر اتصال کوتاه و عبور جریان غیر مجاز به کار برده می شود. درون کلید مینیاتوری فلزی وجود دارد که جریان اضافه را شناسایی می کند.

    فیوز مینیاتوری
    فیوز مینیاتوری

    اگر میزان جریان عبوری بیشتر از حد تعیین شده باشد بر اثر خم شدن آن فلز فیوز مینیاتوری وارد عمل شده و جریان را قطع می کند. عملکرد فیوز مینیاتوری در برابر جریان اتصال کوتاه به صورتی است که سیم پیچ های آن به طور مغناطیسی آن را شناسایی کرده و باعث وارد عمل شدن فیوز مینیاتوری می شوند. مشخصه سیم پیچ های فیوز مینیاتوری این گونه است که دارای تعداد دور کم و قطر زیاد هستند.

    جدول فیوز مینیاتوری

    تعداد پل های فیوز مینیاتوری

    سطح جریان بر اساس آمپر

    تک پل/دو پل/ سه پل 2،4،6،10،20،25،32،40،63،50
    چهار پل 16،25،32،40
    مشاهده بیشتر . . .
    پرفروش ترین برندهای فیوز مینیاتوری در ایران

     

    با استفاده از تعداد پل های فیوز می توان نوع فیوز مینیاتوری را تشخیص داد. فیوز مینیاتوری به طورکلی به دسته های زیر تقسیم بندی می شود. شما با مطالعه و دانستن جدول به راحتی میتوانید آن ها را شناسایی کنید.

    • برای اتصال برق به تک فاز درون جعبه فیوز از فیوز مینیاتوری تک پل استفاده می شود.
    • فیوزهای مینیاتوری دوپل قابلیت اتصال به سیم فاز و نوا را دارا هستند.
    • برای متصل کردن برق سه فاز بدون استفاده از سیم نول از فیوز مینیاتوری سه پل استفاده می شود.
    • فیوز مینیاتوری چهار پل به طور کلی شبیه فیوز مینیاتوری سه پل نول دار است. اما تفاوت بارز این فیوز این است که برای محافظت از نول یک پل اضافه دارد.

     

    انواع فیوز مینیاتوری

    مینیاتوری تیپ B روشنایی

    در مصارف خانگی کارایی دارد و برای روشنایی ساختمان های مختلف و تاسیسات صنعتی و..استفاده می شود. میزان تحمل بین 3 تا 5  برابر جریان نامی خود

    مینیاتوری تیپ C موتوری

    از این فیوز برای تاسیسات تجاری و صنعتی  و راه اندازی موتور های کوچک استفاده می شود. میزان تحمل این فیوز برابر بین 5 الی 10 برابر جریان نامی است.

    مینیاتوری تیپ C موتوری
    مینیاتوری تیپ C موتوری

    مینیاتوری تیپ D  ترانسفورماتوری

    از این فیوز برای مصارف صنعتی استفاده می شود و دارای قابلیت محافظت از تجهیزات جوشکاری صنعتی و موتورهای سیم پیچ است میزان تحمل آن بربر 10 تا 20 برابر جریان نامی خود است.

    مینیاتوری تیپ K  قدرت

    میزان حساسیت این محصول در برابر جریان اضافی بسیار زیاد است. میزان تحمل آن 8 الی 12 برابر جریان نامی است. برای محافظت از مدارهای قدرت نیز کارایی دارد.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید مستقیم انواع فیوز مینیاتوری عمده و خرده

    مینیاتوری تیپ Z  بسیار حساس

     

     

    مینیاتوری تیپ Z  بسیار حساس
    مینیاتوری تیپ Z  بسیار حساس

    از این محصول بیشتر در مدارهایی استفاده می شود که حساسیت خیلی بالایی دارند. با استفاده از این نوع کلید مینیاتوری می توانید اطمینان خاطر بیشتری از تجهیزات خود داشته باشیم.

    این نوع فیوزهای مینیاتوری در برابر اتصال کوتاه حساسیت بسیار بالایی دارند. میزان تحمل آن ها 2 الی 3 برابر جریان نامی فیوز است.

    سخن پایانی

    در این مقاله به بررسی جدول آمپر فیوز مینیاتوری پرداختیم. این محصول با کارایی بسیار بالایی دارد و در صنعت و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. متقاضیان می توانند بسته به نیاز خود انواع آن را خریداری و مورد استفاده قرار دهند. اما نکته حائز اهمیت این است اگر قصد خرید این محصولات در دارید آن را از مراکز معتبر تهیه کنید. این مراکز محصولات اصل را با قیمت بسیار مناسب در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین حتما ابتدا از کارایی و عملکرد آن ها اطلاع پیدا کرده و بعد برای خرید فیوز مینیاتوری اقدام کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *