فیوز مینیاتوری کلید اتوماتیک

تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری

  • همانطور که می دانید جریانی که امروزه در خانه های ما وجود دارد و ما از آن استفاده می کنیم از طرق ابزار هایی محدود می شوند، مثل کلید ها و فیوز ها که یک استفاده عمومی از آن ها می شود و هر دو آن ها را بر حسب آمپر اندازه گیری می کنند . به طور کلی این ابزار ها را می توان برای حفاظت از سیم و کابل ها استفاده کرد، البته با این حال که کلید های اتوماتیک و مینیاتوری را برای حفاظت از کابل ها بهره می برند، اما یکسری تفاوت های ریز و درشتی باهم دارند که آن ها را در ادامه بررسی می کنیم. ولی قبل از بررسی تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری بهتر است در مورد هر دو این ها اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید. به همین دلیل در ادامه مقاله به بررسی کلید اتوماتیک و همچنین کلید مینیاتوری خواهیم پرداخت، پس تا ادامه همراه ما باشید.

    تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری
    تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری

    معرفی کلید اتوماتیک

    در واقع کلید اتوماتیک جزو تجهیزات ضروری بوده که آن را به منظور حفاظت از دستگاه و ابزار های برقی استفاده می کنند، ابزار هایی، همچون سیم و کابل های برق، دستگاه های صنعتی و غیره که در حالت کلی در برابر اضافه بار و اتصال های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. کلید اتوماتیک از رله های هوشمند برخورداری دارد که خدمات بیشتری نسبت به غیر اتوماتیک ها در بر دارد. برای مثال کلید های اتوماتیک بعد از قطع مدار در حالت بروز خطا که قرار گیرد سریع شروع به روشن شدن و ادامه فعالیت می کند. یا حتی در این ابزار کنتاکت های فرعی قرار گرفته است که از طریق آن ها می توان حالتی که کلید در آن قرار دارد، یعنی حالت قطع، وصل و یا هنگام وقوع خطا را مشاهده کرد. البته این حالت زمانی ممکن است که بخواهید وضعیت کلید اتوماتیک را از طریق چراغ سیگنال در اتاق فرمان مشاهده کنید.

    مشاهده بیشتر . . .
    فیوز مینیاتوری زیمنس
    معرفی کلید اتوماتیک
    معرفی کلید اتوماتیک

    همانطور که گفته شد در این وسیله رله هوشمند وجود دارد که این امکان را به مدار می دهد که یک اتصال کوتاه داشته باشند، رله اضافه باعث می شود که جریان وارد شده به مدار قطع شود. چه چیزی بین کلید اتوماتیک و غیر اتوماتیک تفاوت ایجاد می کند ؟ این دقیقا همان چیزی است که در بخش تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری آن را بررسی می کنیم، پس همچنان تا ادامه همراه ما باشید.

    مشخصات کلید اتوماتیک
    مشخصات کلید اتوماتیک

    معرفی کلید مینیاتوری

    کلید مینیاتوری یکی از ابزار های حفاظتی بوده که آن ها را برای سیم های ۲ آمپر الی ۶۳ در مصارف خانگی و صنعتی، تجارتی مورد استفاده قرار می دهند. به طور کلی این وسیله سه کار حفاظتی را انجام می  دهد، حفاظت در برابر جریان اضافه، حفاظت در برابر اتصال های کوتاه و محدود کردن جریان.

    هنگام تهیه این محصول توجه داشته باشید که باید حتما از نوع حرارتی مغناطیسی باشد و همچنین استحکام و مقاومت حرارتی بالایی داشته باشند. از طرف دیگر این وسیله باید از توانایی جریان بالا و همچنین توانایی تحمل اتصال کوتاه برخوردار باشد. مهم تر از همه این است که درجه حفاظت این وسیله باید با درجه حفاظت تابلو یکی باشد و مقدار آن کم و زیاد نشود.

    تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری
    تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری

    تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری

    اولین تفاوتی که در این ابزار ها مشاهده می شود این است که در کلید اتوماتیک همانطور که از اسمش مشخص است در شرایط خطر خود به خود روشن شده و شروع به کار می کند، یعنی اضافه بار و اتصال کوتاه مدار را قطع می کند. اما با این حال کلید مینیاتوری دقت عمل بالاتری را دارا است و کلید اتوماتیک حساسیت کمتری را به نسبت کلید مینیاتوری دارد.

    مشاهده بیشتر . . .
    مینیاتوری های 2 پل گاسیا
    اهمیت کلید مینیاتوری
    اهمیت کلید مینیاتوری

    یکی دیگر از تفاوت هایی که در این دو مدل مشاهده می شود این است که در کلید مینیاتوری به هنگام خطر، جریان قطع می شود و در نتیجه افراد به راحتی متوجه مشکل آن می شوند، در حالی که اگر در فیوز مشکلی رخ دهد باید کل آن را قطع کرد یا سیم فیوز کنترل شود. از جمله دیگر تفاوت های میان کلید مینیاتوری و اتوماتیک می توان به وضعیت آن ها در هنگام جریان قطع اشاره کرد. برای مثال اگر MCB قطع شود هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد و پس از رفع مشکل می توان آن را دوباره راه اندازی کرد. در حالی که همچین چیزی در مورد کلید اتوماتیک صدق نمی کند و اگر یک بار باز شود باید آن را عوض کرد.

    مشخصات بدنه کلید اتوماتیک
    مشخصات بدنه کلید اتوماتیک

    با مهم ترین تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری آشنا شوید

    به طوری کلی می توان گفت ۶ الی ۷ مورد وجود دارد که این ابزار ها را از هم متمایز می کند که این موارد به شرح زیر است:

    1. رنج جریان

    به طور کلی می توان گفت یکی از مهم ترین و مطرح ترین تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری  شدت رنج جریان میان آن ها است. برای مثال با این حال که کلید اتوماتیک و همچنین MCB هر دو از جریان اضافه بار و اتصال کوتاه برخوردار هستند و مدار را قطع می کنند، اما آنچه که این دو را از هم متمایز می کند این بوده که بین آن ها رنج جریان متفاوت است. کلید مینیاتوری از ۲ آمپر تا ۶۳ آمپر تولید کرده و برخی از مدل های آن حتی ۸۰ تا ۱۲۵ هم تولید می کنند. ولی این مدل ها را به سختی می توانید در بازار پیدا کنید، البته تا زمانی که با فروشگاه کالا برق عزالدین آشنا نباشید. چرا که عرضه کننده انواع کلید مینیاتوری با قابلیت تعویض است.

    مشاهده بیشتر . . .
    جدول آمپر فیوز مینیاتوری
    با مهم ترین تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری آشنا شوید
    با مهم ترین تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری آشنا شوید
    1. امکان تنظیم آن ها

    دومین تفاوت میان این ابزار ها در واقع قابلیت تنظیم آن ها است. مثلا کلید اتوماتیک دو حالت فیکس و قابلیت تنظیم را دارد. ولی کلید مینیاتوری این قابلیت را ندارد.

    1. قدرت قطع

    سومین تفاوت شان قدرت قطع جریان بوده، کلیدی مینیاتوری با قدرت قطع ۶ یا ۱۰ کیلو آمپر است، ولی در حالت عادی قدرت قطع کلید اتوماتیک خیلی بیشتر است، به طوری که حتی تا ۲۰۰ کیلو آمپر هم می رسد.

    خرید کلید مینیاتوری
    خرید کلید مینیاتوری
    1. قابلیت عملکرد دو حالته و سه حالته
    2. امکان نصب رله های کنترلی
    3. هزینه خریداری آنها

    خرید کلید مینیاتوری

    تا اینحای مقاله در مورد تفاوت کلید اتوماتیک و مینیاتوری صحبت کردیم، اما در حالت کلی اگر قصد خرید این موارد را دارید، می توانید وارد سایت فروشگاه کالا برق عزلدین شوید، با مشاهده سوابق و مزایای متوجه آن می شوید که چرا تاکید بر خرید از این فروشگاه را داریم.

     

     

    قیمت و خرید کلید مینیاتوری
    قیمت و خرید کلید مینیاتوری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *