سینی کابل
هر آنچه که نیاز است درباره سینی کابل بدانید

خرید سینی کابل

  • یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در سیم‌کشی ساختمان “سینی کابل” است. به عبارت دیگر اگر بخواهیم سینی کابل را به زبانی ساده توضیح دهیم می‌توان گفت که سینی کابل بستری است برای قرارگیری سیم و کابل ساختمان که وظیفه هدایت، انتقال و محافظت از سیم و کابل را بر عهده دارد. انواع سینی کابل گالوانیزه و PVC می‌توانند روی زمین، دیوار، سقف و … قرار گیرند. با خرید سینی کابل می‌توانید مسیری برای عبور سیم و کابل‌های فشار قوی ساختمان ایجاد کنید. خرید سینی کابل سبب می‌شود که سیم و کابل ساختمان در برابر آسیب‌ها محافظت شود و متقابلا با نظم و ترتیب قرار گیرند. لازم به ذکر است بدانید که سینی کابل که برای مرتب کردن سیم و کابل‌ها و مدیریت سیم و کابل‌ها در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند در بعضی از مواقع به جای لوله برق یا حتی سیم کشی باز نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    در ادامه قصد داریم بیشتر درباره سینی کابل صحبت کنیم؛ پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. پیش از خواندن ادامه مقاله توجه داشته باشید که شما عزیزان می‌توانید اقدام به خرید سینی کابل از مجموعه کالای برق عزالدین نمایید.

    هر آنچه که نیاز است درباره سینی کابل بدانید
    هر آنچه که نیاز است درباره سینی کابل بدانید

    هر آنچه که نیاز است درباره سینی کابل بدانید

    سینی‌های کابل دارای جنس بدنه مختلفی هستند. به طور کلی سینی کابل به دو دسته اصلی فلزی و پی وی سی تقسیم بندی می‌شود. برای تولید سینی کابل بیشتر از انواع فلز آهن استفاده می‌شود اما گاهی ممکن است برای ساخت آن از استیل، آهن رنگ شده، پلاستیک‌های ضخیم یا حتی مواد پی وی سی نیز استفاده شود. بیشتر مواقع برای ساخت و تولید سینی کابل برق از فلزاتی استفاده می‌شود که در برابر خوردگی مقاوم باشند. معمولا از فلزاتی که آبکاری شده‌اند استفاده می‌شود زیرا مقاومت لازم را دارند. انواع سینی کابل برق به شرح زیر است:

    • گالوانیزه سرد
    • گالوانیزه گرم
    • پی وی سی
    مشاهده بیشتر . . .
    خرید ساپورت سینی کابل

    در ادامه قصد داریم هر کدام از انواع سینی کابل را به صورت مجزا شرح دهیم پس همراه ما باشید.

    سینی کابل گالوانیزه

    انواع سینی کابل برق دارای یک سیستم ساختاری فلزی و سخت است که مقاومت بالایی را دارد. از سینی گالوانیزه برای نگهداری و بستن ایمنی کابل‌ها و مسیرهای هدایت کابل‌ها استفاده می‌شود. خرید و استفاده از این محصول به اندازه‌ای حائز اهمیت است که در ساخت و سازهای تجاری و صنعتی از بخش‌های ضروری و ابتدایی ساختمان سازی محسوب می‌شود. کاربرد سینی کابل را می‌توان این موارد دانست:  برای قرارگیری و پشتیبانی از خطوط برق با ولتاژ بالا، کابل های توزیع برق فشار قوی، سیم کشی سیستم های حساس، سیم کشی وسایل ارتباطی و مخابراتی و قرارگیری کابل های نوری دانست. در انتها لازم به ذکر است که برای خرید سینی کابل باید یکسری ویژگی‌های مهم را در نظر داشت که این ویژگی‌ها عبارت اند از: جنس سینی سیم کابل، پوشش روی سینی سیم کابل و انواع آن.

    سینی کابل پی وی سی

    سینی کابل پی وی سی یا همان پلاستیکی مقاومت کمتری به نسبت سینی‌های فلزی دارد. از سینی کابل پی وی سی برای عبور مجموعه‌ای از کابل‌های سبک استفاده می‌شود. در رابطه با طور عمر این محصول باید گفت که سینی کابل پی وی سی ضعیف است و طول عمر کمتری را در مقایسه با نمونه فلزی دارد. از سینی پی وی سی می‌توان برای کابل‌کشی‌های حساس مانند رشته‌های فیبر نوری استفاده کرد. سینی کابل پی وی سی را می‌توان به راحتی بر روی دیوار نصب کرد؛ برخلاف سینی کابل از نوع سبدی که بین هر پله فاصله وجود دارد. سینی برق پی وی سی تنها در قسمت ابتدایی و انتهایی و سطح بالایی آن باز می‌باشد. این محصول دارای سایزهای متنوع و مختلفی است. در انتها لازم به ذکر است که یکی از ویژگی‌های سینی پی وی سی این است که زاویه‌های مختلف کابل‌های نوری که ظریف حساس هستند را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید سینی کابل رنگی

    لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب سینی کابل برق

    برای نصب کردن انواع برق متعلقاتی موردنیاز باید مسیر حرکت سینی را از حالت افقی به عمودی تغییر داد. به طور کلی سینی کابل برق و تجهیزات سینی به شرح ذیل است:

    • درب سینی: جهت ایجاد پوشش برای محافظت و زیبایی بیشتر
    • رابط: برای اتصال دو سینی برق
    • زانویی: جهت تغییر مسیر در انواع ثابت، متحرک، 45 درجه و 90 درجه
    • نردبان کابل یا لدر کابل: بدون وجود کاور یا پوشش برای عبور سیم و کابل ها
    • سه راهی و چهارراهی کابل: برای تبدیل یک مسیر به دو مسیر و سه مسیر
    • ساپورت: برای نصب سینی روی سقف، روی دیوار و یا با ارتفاع از روی زمین ساپورت
    • پیچ کله قارچی، مهره و واشر: جهت نصب و اتصال اجزای سینی کابل به همدیگر
    لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب سینی کابل برق
    لوازم جانبی مورد نیاز برای نصب سینی کابل برق

    ابعاد سینی کابل برق

    هنگامی که قصد خرید سینی کابل برق را دارید باید پیش از خرید به ابعاد سینی که قصد خرید آن را دارید توجه داشته باشید. پیش از اینکه اقدام به خرید سینی کابل برق کنید باید در ابتدا اندازه و سایز و شرایط و محیط موردنظر را بررسی کنید تا بتوانید بهترین اندازه را برای سینی کابل برق خود انتخاب کنید. از مزایای سینی کابل این است که در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود و همین دلیل سبب می‌شود که محدودیتی برای انتخاب یک سایز مشخص وجود نداشته باشد. در بعضی از مواقع ممکن است سینی کابل برقی را خریداری کنید که اندازه‌ای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از اندازه موردنظر شما داشته باشد. در چنین شرایطی اندازه  و تغییرات آنقدر محسوس نیست و به راحتی می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید سینی کابل گالوانیزه
    ابعاد سینی کابل برق
    ابعاد سینی کابل برق

    نتیجه‌گیری

    از اصلی‌ترین تجهیزات در سیم‌کشی ساختمان “سینی کابل” است. در حقیقت سینی کابل بستری است برای قرارگیری سیم و کابل ساختمان که وظیفه هدایت، انتقال و محافظت از سیم و کابل را بر عهده دارد. انواع سینی کابل گالوانیزه و PVC می‌توانند روی زمین، دیوار، سقف و … قرار گیرند. شما عزیزان با خرید سینی کابل می‌توانید مسیری برای عبور سیم و کابل‌های فشار قوی ساختمان ایجاد کنید. شما عزیزان برای خرید سینی کابل برق می‌توانید به سایت کالای برق عزالدین مراجعه نمایید و محصول موردنظر خود را در جنس، سایز مورد نظر به صورت آنلاین خریداری کنید و سفارش موردنظر خود را در سریع ترین زمان ممکن در سراسر ایران درب منزل تحویل بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    noori

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *