بی متال

آشنایی با نحوه عمکرد و وظیفه بی متال در تابلو برق

  • اگر در کارگاه های صنعتی مشغول به کار باشید ممکن است که نام بی متال زیاد به گوشتان خورده باشد. در صنایع مختلف حفاظت از موتورهای مختلف دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. به طوری که اگر محافظت کافی از موتورها صورت نگیرد و این موتورها مدت طولانی بدون توجه به کارکردشان فعالیت نمایند اسیب ها و خسارت های جبران نا پذیری رخ خواهد داد. نتیجه این اسیب و خسارت هم این است که منجر به عیوب الکتریکی و مکانیکی مختلفی خواهد شد. اما با توجه به اهمتی کارکرد موتور در صنایع مختلف لازم است که وسایل حفاظتی وجود داشته باشد که بتوان با استفاده از ان فعالیت غیر صحیح و نا درست موتور را در اسرع وقت تشخیص داد و از عملکرد نا درست ان جلوگیری کرد. وسیله ای که برای حفاظت از موتورها طراحی شده است رله محافظتی به نام بی متال می باشد که دارای کاربردهای بسیار مهنی در صنایع مختلف می باشد. پس با این اوصاف در می یابیم که رله های بی متال دارای نقش کاملا محافظتی هستند و از ایجاد اسیب و خسارت و عیوب مکانیکی و الکتریکی جلوگیری به عمل خواهند اورد. پس نقش این رله های محافظتی برای حفاظت از موتورهای مختلف بسیار ضروری و دارای اهمیت می باشد. هر گونه کار غیر عادی و غیر اصولی که در موتورها انجام بگیرد بلافاصله توسط این رله حفاظتی یعنی بی متال تشخیص داده خواهد شد و به محض تشخیص اسیب و کارکرد غیر عادی موتور فعالیت موتور متوقف خواهد شد. بی متال ها نیز دارای انواع مختلفی هستند که هر یک نیز کاربردهای منحصر به فردی خواهند داشت. برای اشنایی بیشتر با این رله های حفاظتی  و مهم این مقاله کاربردی را راجع به کار بی متال در تابلو برق از دست ندهید. یکی از کاربردهای مهم بی متال در تابلوهای برق می باشد که در این مطلب به صورت مفصل بررسی خواهد شد.

    مشاهده بیشتر . . .
    خرید بیمتال شیمانو تحت لیسانس گاسیا از نمایندگی رسمی
    آشنایی با نحوه عمکرد و وظیفه بی متال در تابلو برق
    آشنایی با نحوه عمکرد و وظیفه بی متال در تابلو برق

    کاربرد بسیار مهم بی متال یک رله محافظتی در انواع موتورها و تابلو برق

    از ان جایی که نقش حفاظتی بی متال در تابلو برق بسیار پر اهمیت است لازم دانستیم تا راجع به ان مقاله ای را به نگارش در اوریم تا هر چه بیشتر راجع به نقش حفاظتی این رله اطلاعات و اگاهی داشته باشید. تابلوهای برق نیز همانند هر تجهیزات برقی دیگری ممکن است که بعد از مدتی استفاده دچار اسیب شوند و به دنبال ایرادات و اسیب های وارد شده به ان خطراتی را به همراه داشته باشند. اما با  وجود این رله های حفاظتی یعنی بی متال این خطرات و اسیب های احتمالی به حداقل رسیده است. دلیل ان هم این است که بی متال هر گونه عملکرد غیر عادی و خطر ساز را به سرعت تشخیص می دهد و بلافاصله بعد از تشخیص موارد غیر عادی تابلو برق قطع شده و دیگیر خطری شما را تهدید نخواهد کرد. فرض کنید که این رله های محافظتی وجود نداشتند در ان صورت ممکن بود که اسیب ها و خطرات جدی و جبران نا پذیری بشر را تهدید نماید. بی متال که با نام رله حرارتی نیز معروف است از دو فلز غیر هم جنس تشکیل شده است. همچنین ضریب این فلزات غیر هم جنس نیز با هم متفاوت می باشد. نحوه تشکیل بی متال هم این گونه است که ابتدا دو فلز غیر هم جنس را گرم کرده و با استفاده از یک غلتک به هم متصل می سازند سپس این قطعه حفاظتی را در موتورهای مختلف نصب می نمایند تا در مواقع خطر مدار الکتریکی را قطع نموده و این گونه از اسیب های جدی پیشگیری نماید. از بی متال برای کنترل جریان های مدار الکتریکی تابلو برق استفاده می شود و اگر این جریان از حالت استاندارد خود خروج پیدا کند رله حفاظتی موجود در تابلو برق هشدارهای لازم را داده و مدار الکتریکی موجود در تابلوهای برقی را قطع می کند تا شاهد اسیب های خطرناک در اطراف و نباشیم.

    مشاهده بیشتر . . .
    راهنمای کامل خرید انواع بی متال چهار پل ( از مبتدی تا حرفه ای)
    اشنایی با انواع بی متال رله محافظتی و کاربردهای مختلف ان، استعلام قیمت از کالای برق عزالدین
    اشنایی با انواع بی متال رله محافظتی و کاربردهای مختلف ان، استعلام قیمت از کالای برق عزالدین

     

    انواع بی متال و کاربردهای ان در تابلو برق

    همان طور که در قسمت قبل هم اشاره مختصری به این موضوع داشتیم باید بگوییم که بی متال نیز دارای انواع مختلفی می باشد. هر یک از انواع بی متال نیز برای کاربردهای خاصی در نظر گرفته شده است. در سایت کالای برق عزالدین کلیه انواع موجود این رله محافظتی وجود دارد و شما می توانید با سرچ بی متال انواع مختلف ان را به همراه ذکر دقیق مشخصات ظاهری و فنی مشاهده نمایید. معمولا بی متال به همراه کنتاکتور برق در مدار الکتریکی قرار خواهد گرفت. پس وجود هر دو قطعه در مدار الکتریکی لازم و ضروری می باشد. به گونه ای که وظیفه قطع و وصل کردن برق با کنتاکتور بوده و حفاظت از اضافه ولتاژ و ایمنی نیز با بی متال که یک رله محافظتی می باشد است. سری های اف و دی بی متال در ایران بیشترین کاربرد را دارند و در بیشتر تابلوهای برق شاهد استفاده از بی متال سری اف و دی هستیم. اگر چه اف و دی تنها سری های موجود برای بی متال نیستند و انواع مختلف دیگر هم موجود است اما خواستیم پر کاربردترین و پر استفاده ترین سری بی متال یک رله محافظتی را به شما عزیزان معرفی نماییم.

    کاربرد رله حرارتی بی متال در تابلو برق و خرید از سایت کالای برق عزالدین انواع مختلف بی متال
    کاربرد رله حرارتی بی متال در تابلو برق و خرید از سایت کالای برق عزالدین انواع مختلف بی متال

    کلام پایانی

    با توجه به اهمیت بی متال که یک رله محافظتی می باشد سعی کردیم تا توضیحات با کیفیتی را راجع به این قطعه کاربردی خدمت شما ارائه دهیم. تا در ابتدا با ساختار بی متال اشنا شوید و بدانید که چه کاربردهای مختلفی در موتورها دارد. یکی از مهم ترین کاربرد بی متال در تابلوهای برق می باشد که به صورت مفصل توضیحاتی را راجع به نحوه کار بی متال در تابلو برق ارائه کردیم. نقش بی متال کاملا محافظتی بوده و از ایجاد اسیب و خطرات بیشتر جلوگیری به عمل می اورد. اگر بی متال در تابلو برق وجود نداشته باشد با کوچکترین اتصال برق خطرات بسیار جبران نا پذیری ما را تهدید خواهد کرد. اما با وجود بی متال هر گونه عملکرد غیر عادی به سرعت تشخیص داده می شود تا بتوان تابلو برق را سریعا قطع کرد و از ایجاد موارد اسیب زا پیشگیری به عمل اورد. برای خرید این رله محافظتی تحت عنوان بی متال می توانید به سایت کالای برق عزالدین مراجعه کرده و سفارش خود را به ثبت برسانید.

    مشاهده بیشتر . . .
    انواع بی متال

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *