اینورتر | دستگاه جوشکاری

خرید مستقیم انواع اینورتر جوشکاری

  • قدمت و تاریخ جوشکاری را  می توان به قرن ها قبل ردیابی کرد و نیز سابقه ای طولانی مانند سایر صنایع کاربردی دارد. گلاکوس از شهر خیوس خود جوشکاری آهن ب را ه گفته ی یک مورخ در یونان باستان، اختراع کرد. جوشکاری قوس الکتریکی در سال های بعد یک روسی و یک لهستانی با استفاده از الکترودکرین اختراع شد.  اما  می توان گفت که جوشکاری قوس الکتریکی در جنگ جهانی اول جهشی به جلو داشت و در ساخت هواپیما، کشتی و … استفاده  می شد.سال 1932، کنستانتین خرنوف جوشکاری قوس زیر آب را انجام داد و بعدها پیشگام جوشکاری قوس فلزی شد. در ادامه راهنمای خرید اینورتر جوشکاری را با هم در کالای برق عزالدین بررسی خواهیم کرد.

    خرید مستقیم انواع اینورتر جوشکاری
    خرید مستقیم انواع اینورتر جوشکاری

    جوش اینورتر چیست؟

    خط برق ورودی دستگاه جوش اینورتر برق تک فاز دو سیمه 220 ولت شهری  می باشد که از طریق یک سری کلید به جریان مستقیم و جریان متناوب تبدیل  می شود. گفته  می شود دستگاه جوشکاری با تکنولوژی بسیار بالا وجود دارد و منبع تغذیه آن  می تواند جریان بالایی برای جوشکاری فراهم کند.خرید اینورتر جوشکاری از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده  می کند و در مقایسه با دستگاه جوش ترانسفورماتور بسیار کوچک و سبک است و مصرف برق بسیار کمتری دارد. ولتاژ خروجی دستگاه جوش اینورتر قابل تنظیم  می باشد. فرآیند جوشکاری، توسط آمپر خروجی شماره دستگاه جوش کنترل شده تعیین  می شود.

    چرخه عملکرد دستگاه جوش اینوتر

    در واقع می­توان گفت چرخه عملکرد دوره زمانی است که در طی آن دستگاه می­تواند به طور مداوم جوش داده و سپس به زمان نیاز دارد تا خنک شود. در دستگاه ­های جوشکاری به صورت درصدی این پارامتر اعلام می­شود، بنابراین اگر فرکانس سیکل دستگاه 100 درصد باشد به این معنی است که این دستگاه برای خنک شدن نیازی به استراحت ندارد و قابلیت جوش مداوم را دارد. به عنوان مثال، اگر چرخه کاری دستگاه 50 درصد باشد، به این معنی است که در یک دوره کاری ده دقیقه ای، دستگاه به پنج دقیقه زمان نیاز دارد تا خنک شود. با افزایش شدت جریان تولید، میزان سرمایش مورد نیاز دستگاه افزایش می­یابد. به طور کلی در بازه ده
    دقیقه­ای چرخه اجرا اندازه گیری می­شود. هر چه دستگاه بیشتر در مناطق صنعتی و کارگاهی استفاده شود، سیکل کار بالاتری مورد نیاز است.

    عملکرد دستگاه جوش اینوتر
    عملکرد دستگاه جوش اینوتر

    تاثیرات خرید اینورتر جوشکاری در این صنعت

    فناوری جدیدی به نام اینورتر ظاهر شده است که عصر جدیدی را در صنعت جوشکاری آغاز کرده است. البته هر کدام از منابع برق جوش در صنعت جوشکاری کاربرد فراوانی دارند و از ژنراتورها گرفته تا رکتیفایرهای ترانسفورماتوری مزایا و معایب خاص خود را دارند، اکنون این فناوری نوظهور مدتی است که در کشورهای صنعتی مورد استقبال قرار گرفته  و در کشور ما نیز اخیراً تولید و استفاده از تجهیزات و خرید اینورتر جوشکاری بسیار رواج یافته است. با توجه به مزایای فراوان این فناوری  می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک با سایر تجهیزات جوشکاری مناسب در بازار رقابت کند. در کشور عزیزمان کاربرد بسیار زیاد  انبر جوش، کانکتورهای جوشکاری، کابل ها و بردهای الکترونیکی به اثبات رسیده است.

    مواردی که در خرید جوش اینورتر باید در نظر گرفت

    امروزه در بازار سردرگ می خریدار با توجه به تنوع زیادخرید اینورتر جوشکاری زیاد دیده شده است. در اصل این دستگاه ها محتوای فنی بالایی ندارند و خریداران تجهیزات رکتیفایر بیشتر به شرکت های سازنده یا نمایندگی های فروش این تجهیزات برای خرید و همچنین و به همان شرکت یا تعمیرکاران مختلف به محض خرابی یا مشکل داشتن تجهیزات، مراجعه  می کنند. این مشکلات در سراسر ایران حتی در شهرهای کوچک قابل حل است اما بحث اینورتر متفاوت است. استفاده از فناوری های جدید و قطعات الکترونیکی مانند Mosfets یا IGBT در این گونه دستگاه ها سرویس و تعمیر را بسیار حرفه ای کرده است. دستگاه های اینورتر در کنار تما می ویژگی های مطلوبی که دارند دارای ایراداتی هستند و در صورت عدم توجه خریدار در حین خرید با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. در اینورترها، نشانگرهای فنی برد هر کارخانه با سایر کارخانه ها متفاوت است و به طور کلی خرید قطعات الکترونیکی سالم برای نگهداری در پایتخت مشکل است. بنابراین خریداران باید خریداری این دستگاه ها را از منابع معتبر انجام دهند و از خدمات پس از فروش مناسب شرکت تامین کننده اینورتر اطمینان حاصل کنند. همچنین، توجه به پلاک که چرخه کار تجهیزات را نشان  می دهد، مفید است. اما در دستگاه رکتیفایر معمولا از یک برد استفاده  می شود که تقریباً در بین تما می سازندگان مشترک بوده و قابلیت تعویض را دارد.

    مواردی که در خرید جوش اینورتر باید در نظر گرفت
    مواردی که در خرید جوش اینورتر باید در نظر گرفت

    کاربردهای دستگاه های جوش اینورتر

    به طور کلی از منظر مجموعه دستگاه جوش کاربرد با معیارهایی مانند چرخه کار، سیستم تهویه، توان خروجی، اندازه محفظه، تعداد قطعات و ظرفیت دستگاه های جوش اینورتر به 4 دسته تقسیم  می شود. این استانداردها منجر به این  می شود که هر دستگاه جوش بدون توانایی انجام بیشتر به یک کار خاص اختصاص داده شود یا برعکس، استحکام آن را غیراقتصادی یا اندازه ی بزرگ آن را ناکارآمد کند.

    این دستگاه دارای دسته بندی های مختلفی  می باشد که در هنگام خرید دستگاه جوش الونتر باید در این رابطه اطلاعات کافی داشته باشید. دسته بندى دستگاه هاى جوش شامل موارد زیر  می باشند:

    خرید اینورتر جوشکاری با کاربردهای سبک

    حجم کار برای جوشکارهای سیار بیشتر از کارهای خانه است. دستگاهها  متوسط ​​۷ کیلوگرم وزن دارد که باید دارای سه برد باشند که حتی گاهی  برای کارهای سنگین نیز مورد استفاده قرار  می گیرند. توانایی انجام کارها تخصصی تر دارد و در کارهایی  مانند  مکانیک های خودرو، نصاب کولرگازی و حتی کارهای ساختمانی سبک پرکاربرد است.  در کاربردهای سبک، جوشکارهای اینورتر معمولاً اندازه کوچک تا متوسط ​​دارند و خروجی آنها به الکترود 3 به طور دائم پاسخگو است و برد مدارهای این دستگاه ها تک برد هستند که باعث ناکارآمدی آنها  می شود است. خروجی واقعی آمپر این دستگاه ها در محدوده 140-170 آمپر است.

    دستگاه جوش اینورتر با کاربردهای سبک
    دستگاه جوش اینورتر با کاربردهای سبک

    خرید اینورتر جوشکاری با کاربردهای خانگی

    در بازار امروز جوش خانگی به یک دستگاه تک برد کوچک با وزن کمتر از 5 کیلوگرم که برای کارهای جوشکاری سبک و کوچک مصارف خانگی استفاده  می شود، گفته  می شود. دستگاه های جوش اینورتر معمولاً اندازه کوچک، وزن سبک و فضای ک می را اشغال می کنند. این امر باعث  می شود به دلیل فشرده سازی زودهنگام حرارت، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند و فقط برای کارهای جزئی مؤثر هستند. خروجی آمپر واقعی این دستگاه ها در محدوده 120-140 آمپر  می باشد.

    خرید اینورتر جوشکاری با کاربردهای نیمه سنگین و سنگین

    دستگاه های سایز سوم250 کیس کوچکتر با وزن 8-9 کیلوگرم از نظر اندازه نزدیک به دستگاه قبلی اما قدرتمندتر است و عموماً برای کارهای مختلف استفاده  می شود. سایز چهارم و بزرگ ترین تجهیزات بیگ باکس 250-315 آمپر است و معمولاً برای اسکلت کاری مناسب است. به دلیل تهویه خوب و پوشش حجیم، آنها را برای شرایط آب و هوایی گرم بهترین  می کند.

    مزایا و معایب  دستگاه جوش اینورتر  

    از جمله مزایای دستگاه جوش اینورتر  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کاهش هزینه های اقتصادی

    راندمان بالا  تا 95٪.

    استفاده از چندین منبع جریان به طور همزمان

    گستردگی دامنه جریان و ولتاژ و تنظیم روش جوش به تدریج

    توانایی کنترل منبع تغذیه از راه دور

    استفاده از چندین منبع جریان به طور همزمان

    مصرف برق با هزینه کم

    حمل و نقل را بسیار آسان ترانسفورماتور اینورتر به جهت  اندازه کوچک و وزن سبک

    ایمنی جوشکاری بالایی به دلیل  وجود عایق مضاعف و فیوزهای قوی

    انجام فرآیند تحت جریان متناوب و جریان ثابت با استفاده از هر نوع الکترود روکش دار برای جوشکاری.

    عملکرد شروع گرم، احتراق قوس را آسان و پایدار  کرده و در هنگام اعمال حداکثر جریان  امکان تضمین ثبات قوس و پایداری را فراهم کرده  به گونه ای که  حالت عملکرد در ترا نسفورماتورهای معمولی وجود ندارد

    به حداقل رساندن قدرت برای مدت زمان کوتاه با استفاده از عملکرد Arc-Force که باعث از بین بردن چسبندگی الکترودها  می شود.

    استفاده  از جوش اینورتر بر روی آلیاژها و فولادهایی که با روش های معمول به هم چسبیده نیستند

    استفاده از این روش جوشکاری حتی برای افراد مبتدی

    مزایا و معایب  دستگاه جوش اینورتر  
    مزایا و معایب  دستگاه جوش اینورتر  

    معایب

    از جمله معایب این دستگاه  می توان موارد زیر را نام برد.

    – بیشتر بودن هزینه های ثابت از ترانسفورماتورهای معمولی ( در صورتی که نیازی به کار با کیفیت بالا ندارید، اگر جوشکار از آمادگی کافی برخوردار باشد، بهتر است یک واحد ارزان قیمت خریداری کنید)

    – تشکیل مایع در پر کردن در دمای پایین و مضر بودن  قرار دادن تجهیزات در معرض خطر

    – اهمیت تمیز نگه داشتن دستگاه به دلیل حساسیت  تجهیزات اینورتر و  آسیب رسیدن به آن  در گرد و غبار

    – عدم امکان استفاده از اجزای الکترونیکی دستگاه های نیمه اتوماتیک در دمای کمتر از 10درجه سانتیگراد

    – هزینه بر بودن تعمیر ماشین نیمه اتوماتیک ترانسفورماتور (این بدان معنی است که “مغز” دستگاه ماژول IGBT است. شایع ترین دلیل شکست کار او این است که هنگام برش صفحات فولادی ضخیم وقتی بار یا ولتاژ ناگهانی افزایش یابد به موقع واکنش ن می دهد)

    آشنایی با لوازم جانبی دستگاه جوش اینوتر

    جوشکاری هایی که با  اینورتر انجام  می شود معمولاً با نگهدارنده های الکترود و کابل های اتصال عرضه  می شوند. کابل های نگهدارنده الکترود وظیفه انتقال جریان به انبر و در نهایت به الکترودها را بر عهده دارند و خود آن نیز  قابلیت نگهداری تعداد متفاوتی الکترود را دارد بنابراین شدت  انتقال جریان تولید شده به طور کامل توسط تجهیزات که به عهده کابل اتصال  می باشد  و ارتباط مستقیمی با کیفیت آن دارد، برای بهبود کیفیت جوشکاری لازم است.

    نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش اینوتر

    استفاده از ماسک و لباس مناسب  به دلیل تابش الکترودهای ذوب  می تواند باعث جلوگیری از آسیب چشم و حتی سوختگی پوست شود.

    جوشکاری قوس الکتریکی در واقع یک مدار با آمپر زیاد است و اگر این مدار را لمس کنید  باعث برق گرفتگی شدید یا حتی مرگ شود. بنابراین توصیه  می شود ضمن توجه به این موضوع، هنگام جوشکاری از دستکش مناسب استفاده کنید. مقدار زیادی دود و گاز تولید در طی فرآیند ذوب الکترود، در اثر سوختن لایه محافظ،  می شود که در محیط بسته، تنفس را با مشکل مواجه  می کند. این نوع جوشکاری را در محیطی  که خطر آتش سوزی وجود دارد و در حین جوشکاری جرقه ایجاد  می شود؛ وهمچنین در نزدیکی اجسام قابل اشتعال استفاده نکنید.

    نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش اینوتر
    نکات ایمنی استفاده از دستگاه جوش اینوتر

    سخن پایانی

    چه حرفه ای باشید و چه مبتدی، هنگام خرید دستگاه جوش اینورتر، قطعا قیمت آن را در نظر خواهید گرفت. بدیهی است که انتخاب بسیاری از افراد یک دستگاه جوش ارزان قیمت اینورتر خواهد شد. انتخاب دستگاه جوش اینورتر کار آسانی نیست. مخصوصاً برای مبتدیان، زیرا دارای  انواع مختلفی  و هر کدام از آنها نیز  دارای فاکتورهای مختلفی را   می باشند که باید در نظر بگیرید.اگر فقط برای تمرین و یادگیری جوشکاری   می خواهید، قیمت ارزان یکی از اولویت های شما خواهد بود، بنابراین بیشتر برای یادگیری جوش از دستگاه اینورتر ارزان استفاده کنید. اما اگر  می خواهید در ادامه تجارت جدی بگیرید، شما باید تجهیزات مناسب برای کارهای حرفه ای و طولانی مدت را انتخاب کنید و دستگاه جوش اینورتر ارزان برای شما مناسب نخواهد بود. خروجی جوش تجهیزات ارزان قیمت نامنظم و غیر قابل اعتماد است. هنگام استفاده از اینگونه دستگاها با خطاهای مختلفی مواجه خواهید شد شما ن می توانید فلزی را که  می خواهید جوش دهید زیرا محدودیتی برای انواع فلزی که  می توانید با یک جوش اینورتر ارزان جوش دهید وجود دارد بنابراین با خرید دستگاه جوش اینورتر ارزان با چالش های مختلفی روبرو خواهید شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نویسنده

    fermo

    دیدگاه (1)

    1. اینورتر هیوندای - کالای برق عزالدین
      1402-11-17

      […] بیشتر بخوانید: خرید مستقیم انواع اینورتر جوشکاری […]

    ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *